|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۰۱

برنامه ریزی برای بزرگداشت معلم در طول سال

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم گفت: ۴۳ معلم در سطح کشوری برگزیده شده اند که از این تعداد ۱۲ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند همچنین تلاش می کنیم برای عفو معلمان زندانی مذاکراتی را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، خسرو نظری قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم امروز در نشست خبری در خصوص انتخاب معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای اظهار داشت: برمبنای تجربیات سال های گذشته فرم هایی در ۳ زمینه ارزشی، دانشی و مهارتی با ۲۵ شاخص و ۱۰۷۰ امتیاز طراحی شده است که معلمان در گروه های ۲۷ گانه از پایه اول ابتدایی تا پایان دوره متوسطه ارزیابی می شوند.

وی افزود: حداقل امتیازی که معلمان باید داشته باشند در سطح منطقه ای ۲۰۰ امتیاز، استانی ۲۶۰ امتیاز و کشوری ۳۲۰ امتیاز است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. چرا که کارشناسان ما با بازنگری در شاخص ها به این نتیجه رسیده اند که می توان سطح امتیاز را ارتقاء داد.

** تجلیل از ۴۳ معلم برگزیده کشوری

نظری ادامه داد:در سطح کشوری ۴۳ معلم برگزیده شده اند که ۱۲ نفر زن و ۳۱ نفر مرد هستند. در سطح استانی ۶۷۰ معلم و در سطح منطقه ای ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر به عنوان معلم نمونه انتخاب شده اند. همچنین شیوه نامه انتخاب معلم نمونه هیچ محدودیتی را برای معلمان زن ندارد و مزیتی را نیز برای آقایان در نظر نمی گیرد بلکه شرایط مساوی برای آنها در نظر گرفته ایم. در سطح منطقه ای ۸ هزار ۴۶۷ نفر که معادل ۵۷.۲ درصد است معلمان زن هستند. در سطح استانی نیز ۲۴۷ نفر زن و ۴۲۳ نفر مرد هستند.

** تجلیل از معلمان فرهنگ ساز در طول سال

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم افزود:کمیته ای را با صاحبنظران تعلیم و تربیت تشکیل دادیم تا ظرفیت سنجی کنیم که در طول سال چه برنامه های دیگری می تواند در بحثبزرگداشت معلم طراحی کرد که یکی از طرحهای مان فرهنگیان فرهنگ ساز است تا از این طریق اقدامات معلمانی را که شایسته تقدیر است به جامعه معرفی کنیم.

** تمام هدایای معلمان در طول سال های گذشته پرداخت شده است

نظری در خصوص هدایایی که در سالهای گذشته قرار بود به معلمان پرداخت شود اما پرداخت نشد، گفت: آموزش و پرورش هیچ دینی به معلمان برگزیده ندارد و تمام هدایای معلمان برگزیده در سطوح منطقه، استان و کشور در اختیار آنها قرار گرفته است.

در ادامه نشست محسن کرمانشاهی دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در خصوص پرداخت هدایای معلمان برگزیده طی سالهای گذشته افزود: بنده از سال ۸۷ در این سمت فعالیت می کنم. تاکنون هیچ مطالبه و دیونی به معلمان برگزیده نداریم و در حوزه مالی تمام پرداخت ها انجام شده وهیچ معلم برگزیده ای نیست که هدیه خود را نگرفته باشد.

وی افزود: در سالهای گذشته علاوه بر هدایای نقدی، فیش حج هم به معلمان برگزیده می دادند که این فیش زماندار بود و فرد باید در یک زمان مشخص از آن استفاده می کرد اما برخی معلمان نتوانستند از آن استفاده کنند و فیش حج شان سوخت، بنابراین مجددا آن را مطالبه می کنند. همچنین باید بگویم کههیچ کدام از روسای قوا وعده ای را برای دادن هدیه به معلمان نمونه نداده اند.

در ادامه نشست نظری قائم مقام وزیر در ستاد بزرگداشت مقام معلم در خصوص استفاده از توانمندی معلمان نمونه در آموزش و پرورش گفت: یکی از نکات قابل توجه، استفاده از دانش، اطلاعات و توانمندی معلمان نمونه است و تلاش می کنیم تا از آنها در بخش های مدیریتی و گروه های آموزشی استانها یا به عنوان مشاور مدیران کل استانها استفاده کنیم.

وی در خصوص عفو معلمان زندانی در هفته معلم گفت: در این خصوص تلاش می کنیم تا با معاون حقوقی آموزش و پرورش مذاکرات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار