|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۰۸

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با کاهش ۱۲ دلاری نسبت به بالاترین قیمت روز گذشته به ۱۲۹۴ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا، افزایش جذابیت بازار طلا به دلیل بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و غرب را خنثی کرده است، قیمت فلز زرد امروز به زیر ۱۳۰۰ دلار در هر اونس رسید.

سرمایه گذاران اکنون در انتظار انتشار گزارش این هفته بازار کار آمریکا و نتایج نشست فدرال رزرو هستند تا میزان تقویت اقتصاد آمریکا و موضع بانک مرکزی این کشور در مورد انقباض بیشتر سیاسی پولی اش را بسنجند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز به ۱۲۹۴ دلار رسید که نسبت به بالاترین قیمت روز گذشته یعنی ۱۳۰۶ دلار ۱۲ دلار کاهش داشته است.

گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ در یادداشتی نوشت: «تمامی نگاه ها به بیانیه فدرال رزرو و مسیر عمل آینده آن خواهد بود. گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، زیرا بازارها انتظار دارند که بازار کار آمریکا پس از افت فصل زمستان، به رشد خود ادامه دهد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «هر دوی این آمارها تاثیر منفی قابل توجهی بر طلا خواهند گذاشت. ما انتظار داریم که بازار قبل از انتشار این گزارش ها شاهد افت قیمت باشد.»

رونق اقتصاد آمریکا می تواند به معنای کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران باشد و فدرال رزرو ممکن است حرکت خود به سمت انقباض بیشتر سیاست پولی اش را تسریع کند. بانک مرکزی آمریکا پیش از این روند خرید اوراق قرضه خود را کند کرده است.

در جدیدترین آمارهای حاکی از بهبود وضع اقتصاد آمریکا، روز دوشنبه گزارشی منتشر شد که نشان داد، قراردادهای خرید خانه هایی که قبلا دارای مالک بودند، در ماه مارس برای اولین بار در طی ۹ ماه گذشته، افزایش یافته است.

این در حالی است که با وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا علیه متحدان پوتین، تنش ها بین غرب و روسیه همچنان بالاست.

انتهای پیام / / ۱۸۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار