|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۴۸

اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه /

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: کمپوت و کنسروها به دلیل اینکه مواد نگه دارنده زیاد دارند، موجب کم خونی فقر آهن می شوند، بنابراین بهتر است افراد با میوه های سالم و تازه، کمپوت های خانگی را تهیه کنند.

سید جواد علوی در گفت و گو با خبرنگار سلامتخبرگزاری تسنیم، درباره میوه های گلخانه ای و کمپوت های کارخانه ای، اظهار داشت: زمان رسیدن میوه ها با زمان احتیاج بدن هماهنگی دارد و بنابراین مصرف میوه در غیر فصل خودش خود عاملی برای بیماری است.

به گفته وی خیار برای رفع تشنگی در فصل تابستان بسیار مفید است همچنین این میوه در تابستان به عمل می آید که بیش از ۹۰ درصد آب دارد که برای رفع عطش ناشی از گرمای تابستان بسیار مفید است.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: مصرف خیار در سایر فصول مانند زمستان موجب بروز بیماری های بلغمی می کند و مصرف میوه های گلخانه ای و استفاده بیش از حد کودهای شیمیایی برای به عمل آوردن محصول خود عاملی برای بروز آلرژی ها و حساسیت های پوستی است.

علوی گفت: کمپوت و کنسروها به دلیل اینکه مواد نگه دارنده زیاد دارند خود موجب کم خونی فقر آهن می شود بهتر است افراد با میوه های سالم و تازه کمپوت های خانگی تهیه کنند.

وی درباره آداب میوه خوردن افزود: به هنگام خوردن میوه حتما نام خدا یاد شود همچنین به هنگام میوه های نوبر خدا را شکر کرده و هر میوه را در فصلش باید مصرف کرد.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: بهتر است میوه ها با پوست خورده شود چرا که پوست میوه در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفته و حاوی انواع ویتامین ها و فیبر است که فیبر خود عامل تاظیم کننده حرکات روده ای است.

علوی خاطرنشان کرد: همزمان چند نوع میوه با هم خورده نشود. همچنین، بعد از مصرف برخی میوهای آبدار مانند هندوانه آب خوردن مضر است و موجب بیماری های گوارشی می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار