|
|
کدخبر: ۱۶۷۵۹۸

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی پس از کاهش ۲ دلاری در روز گذشته در معاملات امروز ۵۴ سنت افزایش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، قیمت نفت برنت پس از پشت سر گذاشتن بیشترین کاهش یک روزه در طی حدود یک ماه اخیر به دلیل افزایش قریب الوقوع صادرات نفت لیبی امروز با اندکی افزایش روبرو شد.
شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد، لیبی در حال برداشتن حالت فورس ماژور از بندر نفتی زوئیتینا در شرق این کشور است تا مسیر را برای از سرگیری صادرات نفت از این بندر هموار سازد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل درماه ژوئن پس از حدود ۲ دلار کاهش در روز دوشنبه، امروز ۵۴ سنت افزایش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز پس از افزایش ۲۴ سنتی در جلسه قبل، امروز ۶۲ سنت افزایش یافت و به ۱۰۱ دلار و ۲۲ سنت رسید.
مارک کینان، تحلیلگر بازار نفت به رویترز گفت: به رغم انتشار خبرهایی از بازگشایی بندر زوئیتینا، سرمایه گذاران همچنان در مورد صادرات نفت این کشور محتاط هستند.
وی افزود: «بازار به این موضوع واکنش نشان داده است، اما تا زمانی که ما واقعا نبینیم تانکرها بارگیری می شوند، و تنها شاهد آماده شدن رسیدن تانکرها جهت بارگیری باشیم، همچنان این احتیاط و ریسک بر قیمت نفت برنت تاثیر خواهد گذاشت.»
ریسک های ژئوپلتیک ناشی از تنش ها میان شرق و غرب بر سر اوکراین نیز در افزایش قیمت نفت موثر بوده است، هرچند که تحلیلگران انتظار ندارند که تحریم ها تاثیری مستقیم بر عرضه انرژی روسیه داشته باشد.
کینان در ادامه گفت: «خیلی بعید است که تحریم های رسمی به کانال های نفت خام یا انرژی کشیده شوند.»
بازارهای مالی عمدتا واکنش چندانی به تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت های روسی و مقامات دولتی در روز دوشنبه نشان ندادند، و تجار و شرکت های بزرگ نفتی، بدون توجه به این تحریم ها، فعالیت این بخش را عادی و «مثل همیشه» توصیف کردند.
انتهای پیام / / ۱۸۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار