|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۴۱

مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: یارانه ای که یک روزی گفته می شد مرحمتی امام زمان(عج) است حالا امروز می گویند نگیرید، چون شرعاً حرام است. یکی باید بگوید که از آقایان مراجع برای هر کاری هزینه نکنید و آنان را با هر بازی قاطی نکنید.

گروه فرهنگی مشرق- شب گذشته هشتم اردیبهشت ماه، مراسم رونمایی از دو اثر جدید حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری با عنوان «حجاب با حجاب» و «سبک زندگی» با حضور نویسنده، حامد حجتی، احمد شکرچی زاده، احسان رضایی، حسین دهباشی، کوروش علیانی، لعیا اعتماد سعید، تقی دژاکام، علی جعفرآبادی، حسین قاضی زاده، حجت الاسلام حاج علی اکبری و… برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام زائری با بیان اینکه می خواهم از فرصت استفاده کنم و کمی درد دل کنم، گفت: «حجاب بی حجاب» با هر مشکلی که بود منتشر شد، زمانی «حجاب با حجاب» را برای مجوز دادیم، بیش از یک سال طول کشید. در همین فاصله که ایرادهای بنی اسرائیلی به کار گرفته می شد، البته منظورم نه اصلا دولت است نه وزارت ارشاد، بلکه برخی مسائل برای همه است، باید سواستفاده های سیاسی را کنار بگذاریم چراکه برخی مسائل به همه ما مربوط می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه ممیزی که کار به او واگذار می شود چون با سلیقه عمل می کند، کاری می کند که همه چیز به نام انقلاب و جمهوری اسلامی تمام شود. امروز می خواستم آن سیاهه ای که به ما دادند تا اصلاح کنیم را بیاورم تا معلوم شود قصه چیست، اما بعد به نظرم رسید شاید برداشت های خیلی خوبی نشود، البته به یک نمونه اشاره می کنم، در جایی از کتاب به ما گفته بودند تا یک منبع را ذکر کنیم برای اینکه مشکلی پیش نیاید. منبعی ذکر کردیم که خود کتاب آن چاپش ممنوع است و کار درست شد و این زشت است.

حجت الاسلام زائری با بیان اینکه چنین اتفاقی برای نظامی که به دنبال تغییر جهان است خوشایند نیست، اظهار داشت: متاسفانه فرد تاریخ شفاهی را بیان کرده و کتاب کاملا مصاحبه است، می گویند باید منبع ذکر کنید. در همین ایام که بنده درگیر این مسائل بودم و به شدت ناراحت از چنین اتفاقاتی کتاب هایی را می دیدم که از همین وزارت ارشاد مجوز گرفته بودند، کتاب هایی که باورم نمی شد، گاهی انسان به این نتیجه می رسد که در صدا و سیمای ما هم همین است، فردی که با نظام و رهبری مشکل دارد هر شب آنتن دارد، اما وقتی به عنوان مثال بنده برنامه دارم، دوستان ذوق زده می شوند که مگر تو ممنوع تصویر نبودی. یکی از دوستان دیگر خوب می گفت که بچه مسلمان های وقتی کتابشان مجوز می گیرد ذوق می کنند. در حالی که نویسنده ای که با اصل انقلاب مشکل دارد کتابش به راحتی مجوز می گیرد.

مدیر انتشارات خیمه در مورد کتاب «سبک زندگی» گفت: شاید یکی از ویژگی های این کتاب این است که به جای پرداختن به مسائل تئوریک، بیشتر یک شکل عینی پیدا کرده است. الان مسائل روزمره ما جواب ندارد، بالاخره موسیقی حلال است یا حرام، یارانه ای که یک روزی گفته می شد مرحمتی امام زمان(عج) است و برکت سفره، حالا امروز می گویید نگیرید، چون شرعاً حرام است، واقعا اینگونه مردم را در مسائل روزمره بلاتکلیف گذاشتن توهین به مردم است. یکی باید بگوید که از آقایان مراجع برای هر کاری که می خواهید هزینه نکنید و آقایان مراجع را با هر بازی قاطی نکنید.

وی افزود: من تا حالا بسیاری از حرف ها را نمی زدم و تاکنون فکر می کردم بزرگ تر ها باید یک سری حرف ها را بزنند، اما دیدم به هر دلیل از حرف زدن صرف نظر می کنند. احساس می کنم ما الان در وضعیتی هستیم که تانک، خمپاره، موشک و… می آید و یک آرپی جی هم کنار من افتاده است، اینجا دیگر نمی توانم بگویم من آرپی جی نمی زنم، من بی سیم چی هستم. الان واقعا موضع من این است و احساس می کنم معلوم نیست که فردا زنده باشیم تا بتوانیم حرف بزنیم یا نه، اتفاقات و حوادثی که برای فرهنگ، جامعه و دین ما در حال رخ دادن است خیلی تلخ تر از این است که انسان بخواهد با تعارف در مورد آن صحبت کند. نمی خواهم حرف ناامیدکننده بزنم، چراکه اصلا انسان با امید زنده است، اما هجم تهدید و آسیب خیلی بالا است.

حجت الاسلام زائری در پایان گفت: منی که در کف خیابان با جوان ها رفت و آمد می کنم و می بینم چه وضعی است احساس می کنم نگفتن هیچ توجیهی ندارد و فکر می کنم کاملا موضع خودمان را نسبت به انقلاب اسلامی روشن کرده ایم و برادری ما ثابت شده است، هرچند برخی دوستان به این اثبات برادری راضی نیستند اما تکلیف ما با خدای خودمان روشن است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار