|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۷۸

سروری در جلسه امروز شورای شهر:

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: شهردار تحت فشار اتوبوس های اسکانیا را از وزارت کشور تحویل گرفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، پرویز سروری در شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از پایان اظهارات معاون شهردار درباره حادثه واژگونی اتوبوس اسکانیا در بزرگراه آزادگان، اظهار داشت: بنده به خاطر دارم زمانی که این اتوبوس ها به شهرداری تحویل داده شد بین شهرداری و وزارت شور اختلاف وجود داشت و شهرداری آنها را تحویل نمی گرفت چراکه گفته می شد واردات اتوبوس به تولید ملی ضربه می زند و اگر مجموعه ای مانند شهرداری بخواهد خرید اتوبوس ها را از جای دیگری انجام دهد این شرکت ها زمین می خورند.

وی با بیان اینکه مجلس در این زمینه ورود پیدا کرد و شهرداری با فشار تحویل این اتوبوس ها را قبول کرد، ادامه داد: این موضوع که اتوبوس های مذکور استاندارد لازم را ندارند در آن زمان نیز مورد بحثبود اما به هر ترتیب شهرداری به نوعی تحت فشار این اتوبوس ها را تحویل گرفت. جان مردم موضوع مهمی است اما آیا می توانیم از شهرداری بخواهیم همه نیازهایش را از خارج کشور تأمین کند؟ آیا پرایدها و پژوهای مورد استفاده ما استاندارد است؟ بهتر است این مسئله را در فضایی کارشناسانه جلو ببریم و اجازه ندهیم هر موضوعی مدیریت شهری را به چالش بکشد.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه وضعیت اسف ناکی در شرکت های خصوصی و پیمانکاری حاکم است، گفت: یک بار پرسیده نشد راننده این اتوبوس چه مشکلی داشته است، پیمانکاران از زیردستان خود چک و سفته می گیرند و زیر مصوب قانون کار حقوق می پردازند.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نام این اتوبوس ها را ارابه مرگ بنامیم، اظهار داشت: باید از شماره گذاری این خودروها جلوگیری کرد. از چمران رئیس شورای عالی استان ها می خواهم این موضوع را از طریق شورای عالی پیگیری کند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در باره این موضوع گفت: افراد مجروح در ۴ بیمارستان بستری شدند و تدابیر لازم صورت گرفته است اما افرادی هم که سالم ماندند به دلیل مشاهده صحنه های حادثه نیاز به رسیدگی روحی دارند و باید به وضع آنها نیز توجه شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار