|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۲۳

رئیس سازمان میراثفرهنگی عنوان کرد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراثفرهنگی با اشاره به حضور برخی نظامیان در منطقه خلیج فارس گفت: خیلی دور نیست که این نظامیان را همچون ۳۹۲ سال قبل که از منطقه خلیج فارس اخراج کردیم پایشان را از این منطقه کوتاه کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مسعود سلطانی فر در همایش روز خلیج فارس با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ داشتن ظرفیت فراوان از ۵ جهت مورد توجه است اظهار داشت: اول اینکه خلیج فارس و ۱۴ جزیره آن و حدود سه هزار کیلومتر سواحل زیبایی که دارد یک ظرفیت ویژه گردشگری محسوب می شود که در گذشته های نه چندان دور در آن سرمایه گذاری هایی انجام شد هنوز نتوانسته ایم آن طور که باید از ویژگی های گردشگری آن استفاده کنیم.

وی افزود: دومین نقش این خلیج مهم ایجاد ارتباطات منطقه ای و بین المللی است و سومین نقش آن نیز ذخایر بسیار غنی انرژی گازی و نفتی است که بین ما و کشورهای همسایه مشترک است و حدود نیمی از ذخایر گازی کشور این منطقه تأمین می شود.

وی با بیان اینکه در این منطقه سرمایه گذاری های زیادی انجام شده اما باید بتوانیم بیشتر از گذشته از این ذخایر مشترک بهره برداری کنیم، یادآور شد: ظرفیت چهارم خلیج فارس مربوط به ذخایر آبزیان چه از جهت تأمین مواد غذایی و چه از جهت آبزیان زیبای آکواریومی مربوط می شود که بویژه در کیش و ابوموسی ماهیان زیبای زیادی زیست می کنند.

رئیس سازمان میراثفرهنگی نقش پنجم خلیج فارس را نقش در تأمین امنیت ملی دانست و گفت: همیشه در سیاست های منافع ملی این منطقه جزو یکی از منطقه های استراتژیک محسوب می شده است و در ایام دفاع مقدس نیز شاهد صحنه های درگیری در این منطقه بودیم.

وی اضافه کرد: جایگاه ویژه خلیج فارس انکار ناپذیر است و وجود زوایای پراهمیت این دریای بزرگ برای اقتصاد و امنیت می طلبد که بیشتر از گذشته سرمایه گذاری کنیم.

رئیس با اشاره به حضور برخی نظامیان در منطقه خلیج فارس نیز گفت: خیلی دور نیست که این نظامیان را همچون ۳۹۲ سال قبل که از منطقه خلیج فارس اخراج و پایشان را کوتاه کردیم امروز هم این کار را انجام دهیم و امنیت منطقه را توسط کشورهای همسایه تأمین کنیم.

در ادامه این همایش علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد نیز گفت: یکی از مواردی که مشخص می کند این خلیج به نام خلیج فارس در طول تاریخ بوده است، سبک پوشش لباس های منطقه است که مانند مردمان عرب از عقار استفاده نمی کردند.

وی افزود: متأسفانه مردم ما اطلاعات کمی در زمینه خلیج فارس دارند چرا که ما به برخی موارد به صورت بدیهی نگاه می کنیم و کمتر توضیح می دهیم درحالی که این حوزه نیاز به نشست ها و مطالعات ویژه ای دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار