|
|
کدخبر: ۱۶۷۹۰۵

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که عده ای با راه اندازی لیزنگ مسکن به دنبال منافع خود هستند، گفت: مجلس با راه اندازی لیزینگ مسکن با توجه به این که کمکی به خانه دار شدن قشرهای کم درآمد نمی کند، مخالف است.

علی نعمت چهاردولی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به برگزاری جلساتی با وزیر راه و شهرسازی درباره بخش مسکن کشور، افزود: علاوه بر دو جلسه نمایندگان کمیسیون عمران مجلس با آخوندی، جلسه ای غیر رسمی نیز با دعوت وزیر راه و شهرسازی در ساختمان وزارت راه برگزار شد.

وی با یادآوری این که در این جلسات طرح پیش نویس جامع مسکن مورد بحثو بررسی قرار گرفت تصریح کرد: هفته گذشته آخوندی به همراه معاونانش در کمیسیون عمران حاضر و گزارشی از برنامه ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن را ارائه کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به توقف طرح مسکن مهر و همچنین عملکرد دولت به نظر می رسد وزارت راه عزم جدی برای حل مشکلات بخش مسکن کشور ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با انتقاد از طرح موضوع راه اندازی لیزینگ مسکن، گفت: متاسفانه خیلی ها به جای این که به فکر صاحبخانه کردن اقشار کم درآمد و جوانان در شرف ازدواج باشند به دنبال ایجاد بنگاه های اقتصادی هستند. در واقع این افراد منافع خود را به منافع ملی ترجیح می دهند.

چهاردولی با تاکید بر این که هدف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خانه دار شدن مردم است نه سود بردن افراد انگشت شمار، افزود: به طور قطع لیزنگ مسکن نیز مانند لیزینگ خودرو نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه گرفتاری های مردم در این حوزه را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر این که چاره حل مشکل مسکن کشور لیزینگ نیست، تاکید کرد: با توجه به این مسئله حتی اگر موضوع لیزینگ مسکن از کانال هیات دولت هم تصویب شود، مجلس با ابزارهایی که دارد از اجرایی شدن این برنامه جلوگیری می کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار