|
|
کدخبر: ۱۶۸۰۶۰

فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران:

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر این که متوقف کردن ۵ هزار اتوبوس اسکانیا تأثیر نامطلوبی دارد، گفت: ما فعلاً قصد متوقف کردن خودروهای اسکانیا را نداریم.

به گزارش خبرنگار انتظامیخبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر این که آیا افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بنزین خللی در اجرای مأموریت های پلیس ایجاد می کند یا خیر، اظهار داشت: در اولین فاز اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها نیز همین اتفاق افتاد ولی وزارت نفت با در اختیار گذاشتن کارت های سوخت برای تمامی خودروهای نظامی، افزایش قیمت به وجود آمده را جبران کرد و در عین حال نیز در بودجه جاری ناجا افزایش رخ داد.

وی با بیان این که افزایش قیمت برای نیروی انتظامی باعثبه وجود آمدن اختلال در مأموریت های آن نمی شود، گفت: ما از تک نرخی شدن قیمت بنزین استقبال می کنیم مشروط بر آن که در بودجه دولت این تفاوت برای ما جبران شود چرا که عملا این افزایش قیمت باعثنمی شود تا هزینه بیش تری برای ما اتفاق بیفتد و این پول اضافه جایی نمی رود و از محل درصدی حق دولت به نیروی انتظامی باز می گردد.

* متوقف کردن اتوبوس های اسکانیا تاثیری نامطلوبی دارد / ۹۰ درصد خودروهای کشور فاقد استاندارد اروپا هستند

احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس های اسکانیا جمع آوری می شوند یا خیر، گفت: ما فعلا قصدی برای توقف این خودروها نداریم ولی کارخانه سازنده و رانندگانی که تغییراتی در این اتوبوس ها ایجاد کرده اند باید خودروهای خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تردد ۵ هزار اتوبوس اسکانیا درجاده های کشور متوقف کردن این خودروها تاثیر نامطلوبی دارد و باید از قدرت و زورمان به صورت منطقی استفاده کنیم ولی ناجا بر حسب وظایف خود نسبت به ارتقای ایمنی خودروها ایستادگی خواهد کرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ارتقاء امنیت خودروها یک مسئله زمان بر و تدریجی است گفت: اگر بخواهیم با تمام خودروهای کشور که دارای استاندار نیستند برخورد کنیم باید ۹۰ درصد از خودروهای کشور متوقف شوند.

احمدی مقدم همچنین ضمن انتقاد از عدم وجود سخت گیری لازم در معاینات فنی خودروها گفت: متاسفانه در کشور ما معاینه فنی چندان رضایتبخش نیست و حتی در بسیاری از شهرها ابزار معاینه فنی وجود دارد.

* برخورد سخت پلیس با هنجارشکنان در بحثعفاف و حجاب

وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح دریا و امنیت اخلاقی حاشیه آن اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته به دلیل عدم اختصاص اعتبارات لازم و نداشتن تیم لازم برای نجات غریق تعدادی غرق شدگان افزایش یافت ولی امسال در وزارت کشور اجرای این طرح زودتر ازموعد پیگیری شد و در سالجاری این طرح به اجرا درخواهد آمد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح باید همکاری مردم و ارتقای فرهنگی جامعه توجه ویژه داشت، گفت: این طرح به منظور آسایش و تامین امنیت جانی مردم و تسهیل برای استفاده از دریا انجام خواهد شد اما پلیس در برابر هنجارشکنان و کسانی که اقدام به تشکیل گروه های فساد می کنند برخورد سختی خواهد داشت که این موضوع در بحثعفاف و حجاب هم مدرنظر خواهد بود.

* شورای شهر متوقف کردن خودروهای اسکانیا را از شهرداری آغاز کند تا ما هم یاد بگیریم

احمدی مقدم در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه روز گذشته اعضای شورای شهر خواستار متوقف شدن شماره گذاری و تردد خودروهای اسکانیا توسط پلیس شده اند، گفت: این مسئله تنها یک درخواست است که از سوی یکسری افراد انجام شده که در برابر آن افرادی نیز وجود دارند که با آن مخالفند. لذا ما باید به دور از احساسات و با توجه به تعادل و منطق با این مسئله برخورد کنیم و اجازه دهیم کار در مسیر قانونی خود طی شود. از این رو شورای شهر می تواند در حوزه اختیار خود این درخواست را پیگیری کنند و متوقف کردن اتوبوس های اسکانیا را از شهرداری خواستار شوند تا ما هم از آنها یاد بگیریم.

* بهبود وضعیت پایش مرزی در ۶ ماه گذشته

وی در پایان با اشاره به افزایش سرعت عمل در تامین پایش مرزی ظرف ۶ ماه گذشته خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت اعتبارات مرزبانی سال گذشته را پرداخت کرد و حضور عزیزان سپاه و امکانات وسیعی را که آن ها مهیا کردند باعثشد تا وضعیت کنترل و پایش مرزها و احداثات مورد نظر سرعت عمل بیشتری یابد و من تصور می کنم اقدامات انجام شده در طول ۶ ماه گذشته اگر قرار بود در بستر عادی خود انجام شود چیزی در حدود ۳ سال طول می کشید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار