|
|
کدخبر: ۱۶۸۱۵۵

رئیس سابق سازمان زندان ها:

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق سازمان زندان ها از کنترل فضاهای عمومی زندان های کشور با ۱۱ هزار دوربین مداربسته پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار قضاییخبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان ها در مراسم تودیع خود با بیان اینکه مدت ۵۶ ماه خدمت در یکی از سخت ترین و با ارزش ترین مشاغل دنیا خدمت کردم اظهار داشت: دوره مسئولیت من یکی از سخت ترین دوره های زندانبانی بود.

وی با بیان اینکه ارزش کار در این حوزه فوق العاده بالاست ادامه داد: اولا به این دلیل که اجرای احکام قصاص اسلامی است که شأن و منزلتی رفیع دارد. همچنین تأثیر زندانبانی در حوزه تأمین امنیت عمومی و آسایش شهروندان مورد توجه است. موضوع سوم، حوزه اصلاح و تربیت و بازآوری مبانی رفتاری کسانی است که به هر دلیلی دچار ناهنجاری رفتاری شده اند. چهارمین ویژگی هم وجود همکاران و مدیرانی کارآمد، متدین و بی ادعا در این سازمان است.

اسماعیلی با بیان اینکه همیشه مشکلات، کمبودها و چالش های خاص در این سازمان وجود داشته است و همیشه سازمان زندان ها از سوی دستگاه های مختلف با بی مهری روبه رو بوده است، گفت: به دلیل همین مشکلات معمولا با عقب ماندگی هایی روبه رو بوده ایم اما تلاش شد با عنایت خدا، رهنمودهای رئیس قوه قضاییه در جهت جبران این عقب ماندگی ها قدم برداریم و به گفته بسیاری از کارکنان و مدیران باسابقه سازمان زندان ها، عنایت های رئیس قوه قضاییه در هیچ دوره ای سابقه نداشته است.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود گفت: اصلاح ساختارها، بهبود فضای تأمین منابع مالی و انسانی، اصلاح رویه های زندانبانی، استقرار نظم و اقتدار و امنیت، اقدامات فرهنگی با محوریت قرآن و نماز از جمله این اقدامات بود. در همه سال های مسئولیت من در این سازمان با تشخیص حجت الاسلام قرائتی سازمان زندان ها بهترین عملکرد را در حوزه نماز داشت. آقای قرائتی گفته بودند بنا نداریم یک دستگاه را دو سال پیاپی به عنوان برترین معرفی کنیم اما عملکرد سازمان زندان ها به گونه ای بوده است که مجبور شدیم ۵ سال متوالی آن را به عنوان بهترین دستگاه در حوزه نماز و قرآن انتخاب کنیم.

رئیس سابق سازمان زندان ها به ارتقای بهداشت و درمان، کاهش بیماری ها و فوت های ناشی از بیماری، مقابله با موادمخدر، به عنوان دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: در حوزه کشفیات موادمخدر هم دستاوردهای خوبی داشتیم و توانستیم میزان بیشترین کشفیات را از کشفیات داخل زندان به کشفیات مبادی ورودی زندان منتقل کنیم. تفکیک و طبقه بندی زندانیان، اصلاح آیین نامه های موردنیاز و پیگیری وضعیت قضایی زندانیان از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره بود.

اسماعیلی با بیان اینکه زمانی آمار زندانیان رشد فزاینده داشت ادامه داد: با تدابیر لازم از جمله ابلاغ سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها، نسبت به دوره ای که بیشترین جمعیت را داشتیم در حال حاضر هم جمعیت کیفری و هم تعداد ورود به زندان، با کاهش ۱۰ درصدی روبه رو است.

وی افزود: با وجود این اقدامات، اما اراذل، اوباش، آدم ربایان، سارقان مسلح و مجرمان شرور جایشان در زندان است و باید برخورد قاطع با آنها ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ساماندهی زندانیان رأی باز را یکی دیگر از اقدامات مناسب در دوره تصدی خود در سازمان زندان ها عنوان کرد و گفت: ۵ اردوگاه نگهداری محکومان موادمخدر از سال ۷۹ تاکنون معطل مانده بود که با اقدامات انجام شده، این اردوگاه ها احیا شد و هم اکنون ۲ اردوگاه به بهره برداری رسیده و ۳ اردوگاه دیگر در استان های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان که تاکنون پیشرفتی ۹۰ درصدی داشته اند، امیدواریم تا پایان سال افتتاح شوند.

وی با اشاره به اشتغال میانگین ۴۰ هزار نفری در زندان ها و مشارکت ۸۸ درصد واجدان کانون های اصلاح و تربیت در دوره های سوادآموزی گفت: کنترل زندان های کشور با ۱۱ هزار دوربین مداربسته پیشرفته صورت می گیرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار