|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۱۸

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی توسط تعاونی ها ساخته شده است، گفت: همچنین کار ساخت ۸۵۰ هزار واحد مسکن مهر نیز نهایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی نیا صبح امروز در دومین روز از نمایشگاه بین المللی عمران ساختمان کیش با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۱ میلیون خانوار در کشور داریم که نیازمند مسکن هستند، گفت: اشتغال و مسکن در حال حاضر از مهمترین نیازهای کشور محسوب می شود که در حال حاضر با توجه به برنامه های افزایش جمعیت نیاز به سازندگی بیشتر نیز خواهیم داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: تعاونی های مسکن نقش اساسی در تامین نیاز اقشار آسیب پذیر، کارمندان و کارگران را بر عهده دارند و در حال حاضر یک سوم گردش مالی کشور در صنعت ساختمان است و ۷۰ نوع صنعت در این عرصه فعالیت دارند.

حسینی نیا با اشاره به اینکه بیش از ۲۶ هزار شرکت تعاونی مسکن در کشور تاسیس شد، افزود: هم اکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ شرکت تعاونی مسکن به اهداف خود رسیده و پروژه ها را انجام دادند که البته بخشی نیز از کل ۲۶ هزار شرکت راکد و غیرفعال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن در کشور مشغول به فعالیت است و به صورت کلی بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی از سوی تعاونی ها ساخته و به اعضا تحویل شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ تعاونی مسکن مهر نیز در کشور فعال است و ساخت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را نیز تعهد کرده اند که از این میزان بیش از ۸۵۰ هزار واحد ساخته و تحویل شد و مابقی نیز در دست ساخت است.

حسینی نیا از وجود مشکلات ویژه در ۴ درصد تعاونی های مسکن خبر داد و بیان کرد: ممکن است سرمایه افراد، میزان عضوپذیری و یا زمینی که ساخت و ساز قرار است در آن انجام شود، در این تعاونی ها مشکلاتی داشته باشند. همچنین کاهش دانش فنی نیز از ضعف های کار تعاونی ها محسوب می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار