|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۵۸

بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در تهران در هفته منتهی به ۵ / ۲ / ۹۳ را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت ۶ گروه ثابت، ۴ گروه کاهش و یک گروه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در تهران در هفته منتهی به ۵ / ۲ / ۹۳ را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت امسال منتشر شد.

بر اساس این گزارش لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی بدون تغییر بود و تنها سبزی های تازه ۱.۵ درصد رشد داشته است. همچنین گوشت مرغ ۰.۸ درصد کاهش، میوه های تازه ۱.۷ درصد افت قیمت، حبوب ۰.۴ درصد نزول و تخم مرغ ۰.۱ درصد کاهش یافته است.

۱و ۲ - لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل ۱ درصد کاهش داشت و شانه ای ۶۴۵۰ الی ۹۳۰۰ تومان به فروش می رفت.

۳ و ۴ - برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۲ درصد تا ۱.۹ درصد کاهش یافت.

۵ و ۶ - میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو و نارنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در سطح پائینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل ۵.۶ درصد، نارنگی ۴.۲ درصد، گوجه سبز ۱۱.۲ درصد و هندوانه ۸.۴ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۶ /. درصد تا ۱۷.۷ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود. بهای گوجه فرنگی معادل ۲.۱ درصد، بانجان ۴۲.۵ درصد و کدو سبز ۱۷.۴ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۲.۵ درصد تا ۷.۹ درصد کاهش یافت.

۷ و ۸ - گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل ۸ /. درصد کاهش داشت.

۹،۱۰ و ۱۱ - قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

گروه کالایی درصد تغییر نسبت به هفته قبل(درصد) درصد تغییر نسبت به هفته مشابه ماه قبل درصد تغییر نسبت به هفته مشابه سال قبل
لبنیات ۰ - - - - ۲۰
تخم مرغ ۱ - - - - - ۱۰.۵
برنج ۰ - - - - ۲۴.۸
حبوب ۰.۴ - - - - - ۲.۶ -
میوه های تازه ۱.۷ - - - - - ۶.۸
سبزی های تازه ۱.۵ - - - - ۲۸.۵
گوشت قرمز ۰ - - - - ۴.۹
گوشت مرغ ۰.۸ - - - - - ۳۰.۸
قند و شکر ۰ - - - - ۳۰.۶
چای ۰ - - - - ۰.۴ -
روغن نباتی ۰ - - - - ۲۹.۸

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار