|
|
کدخبر: ۱۶۸۲۹۲

معاونت اجرایی دیات بیمه ایران از پرداخت خسارت به عابرین حادثه دیده در اتوبان ها و بزرگراه ها خبر داد و گفت: شرکت های بیمه ای از جمله بیمه ایران طبق تبصره ماده ۴ قانون ایمنی راه ها از محل بیمه نامه خودرویی که عابر با آن برخورد کرده است غرامت به حادثه دیدگان و وراثآنان پرداخت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، خدا کرم اخوان درباره پرداخت خسارت به عابرانی که در اتوبان ها و بزرگ راه ها دچار حوادثرانندگی می شوند، افزود: ورود عابران پیاده به اتوبان و بزرگ راه های درون و برون شهری ممنوع است، اما اگر عابری به این نکته توجه نداشته و در این مبادی دچار حادثه رانندگی شود خسارت دریافت می کند.

این مقام مسوول در پاسخ به این سئوال که کدام خودروها عامل بیشترین تصادفات جرحی در تهران بوده اند نیز اظهار داشت: طبق آمار رسمی خودروهای سواری در استان تهران عامل وارد شدن بیشترین صدمات جانی به عابران پیاده و رانندگان هستند.

به گفته وی، در این گذشته ۶۳۵۵ مورد خسارت جرح و فوت توسط خودروهایی که بیمه نامه این شرکت را در اختیار داشته اند ثبت و آنان عامل بروز تصادفات منجر به جرح شناخته شده اند که برای شهر تهران آمار بسیار نگران کننده ای است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در سال ۹۲ چند نفر جان خود را بر اثر تصادف با خودروهای سواری از دست داده اند نیز افزود: طبق آماری که در بیمه ایران موجود است در سال گذشته ۳۵۸۲ عابر پیاده جان خود را در تصادفات جرحی از دست داده اند و ۲۵۰۸ موتورسوار نیز بر اثر بی احتیاطی رانندگان سواری به کام مرگ رفته اند که آمار نگران کننده ای است و بر همین اساس باید با فرهنگ سازی مناسب از بروز حوادثاینچنینی که منشا انسانی و خودرویی دارد هر چه سریع تر جلوگیری به عمل آید.

اخوان با هشدار به مسوولان و شهروندان تهرانی بابت این تعداد تصادف منجر به جرح و فوت در استان تهران، تاکید کرد: چنانچه رانندگان و عابران پیاده قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، به طور قطع میزان حوادثرانندگی منجر به جرح و فوت که خسارات و لطمات و مادی و معنوی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند در شهر تهران کاهش پیدا خواهد کرد.

اخوان گفت: بیمه ایران در سال ۹۲ بابت حوادثرانندگی و تصادفات خونین استان تهران، ۲۸۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون و ۶۳۵ هزار تومان، دیه جرح و فوت به ذینفعان و زیان دیدگان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۲۷ فقره پرونده مرتبط با تصادفات جرح و فوت در این شرکت تشکیل و به آن ها رسیدگی شده است، افزود: این شرکت در مجموع بابت خسارات ثالثجانی سال ۹۲ بیش از ۲۶۵ میلیارد تومان و برای پوشش حوادثراننده نیز بیش از ۱۷میلیارد تومان به زیان دیدگان غرامت پرداخت کرده است.

اخوان گفت: این درحالی است که در سال ۹۱ بیش از ۲۲۴ میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان به زیان دیدگان و وراثحوادثرانندگی غرامت پرداخت کرده که از این مبلغ بیش از ۲۱۴ میلیارد تومان برای خسارات ثالثجانی و بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان بابت حوادثراننده به ذینفعان پرداخت شده است.

معاونت اجرایی دیات بیمه ایران با بیان اینکه این شرکت در سال ۹۲ پرونده رسیدگی نشده تصادفات جرحی ندارد تصریح کرد: خوشبختانه این شرکت در سال گذشته خسارت معوق نداشته و غرامت تمامی پرونده هایی که آرای آن توسط دادگاه صادر و تعیین تکلیف شده است را به ذینفعان پرداخت کرده است.

وی افزود: البته بعضی از پرونده ها به دلیل آن که، حادثه رانندگی آن ها تازه اتفاق افتاده و دادگاه هنوز آرای مقصران حوادثرا صادر نکرده است در حال رسیدگی بوده و به محض آن که آرای این پرونده ها صادر شود مبالغ آن ها نیز به زیان دیدگان پرداخت خواهد شد.

اخوان با اشاره به مساله طول درمان و بعضا صدور آرای دادگاه ها در حوادثجرحی اضافه کرد: شرکت سهامی بیمه ایران در راستای کمک به مصدومان حوادثرانندگی و برای جلوگیری از تبعات اجتماعی ناشی از این حوادثبلافاصله بعد از مراجعه زیان دیدگان ۵۰ درصد دیه تقریبی را محاسبه و به ذینفعان پرداخت می نماید.

به گفته وی در همین راستا تمامی بیمه گذاران و زیان دیدگان این شرکت می توانند با ارائه حداقل مدارک از قبیل گزارش مقامات انتظامی و نظریه پزشک قانونی از این خدمت بهره مند شوند.

معاونت اجرایی دیات بیمه ایران درباره تعداد تصادفات شهر تهران که منجر به جرح و فوت شهروندان این شهر شده و خسارات آن را بیمه ایران پرداخت کرده است نیز گفت: سال گذشته برای بیمه گذاران تهرانی این شرکت، ۸۰۰۲ حادثه منجر به جرح و فوت رخ داده است که به پرونده های آن ها در این معاونت رسیدگی شد، البته به طور حتم تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح استان تهران بیش از این است و این تعداد حادثه تنها مواردی را شامل می شود که بیمه گذارآن از این شرکت بیمه نامه در اختیار دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار