|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۰۰

دبیر انجمن قطعه سازان در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه نباید به محض اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو توقع کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم، گفت: اثرات این موضوع در شش ماه آینده مشخص خواهد شد.

ساسان قربانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه براساس مصوبه جدید کارگروه حمایت از تولید دولت از هفته جاری ارز مبادله ای در اختیار قطعه سازان برای واردات مواد مورد نیاز قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: در این رابطه انجمن به اعضای خود اعلام نموده است که اگر در رابطه با دریافت ارز مبادله ای مشکلی دارند انجمن را مطلع کنند تا با همکاری وزارت صنعت مشکلات برطرف شود.

وی با مثبت ارزیابی کردن اختصاص ارز مبادله ای برای واردات قطعات مورد نیاز تولید خودرو، گفت: این تصمیم بخشی از فشارهای اجباری افزایش قیمت ها را در آینده برطرف خواهد کرد.

دبیر انجمن قطعه سازان ضمن تأکید بر این که تأثیر ارائه ارز مبادله ای بر قیمت خودرو طی روزهای آینده مشخص نبوده و باید این موضوع را در ماه های آینده مشاهده کنیم، افزود: امیدوارم ظرف ۵ یا ۶ ماه آینده نرخ تورم، اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی سمت و سوی خوبی را تجربه کند تا در این رابطه قطعه سازان امکان تأمین مواد مورد نیاز خود را داشته باشند.

وی ضمن بیان این مطلب که نباید به محض اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو توقع کاهش قیمت خودرو را داشته باشیم، گفت: اثرات این موضوع در شش ماه آینده مشخص خواهد شد.

قربانی دررابطه با پرداخت بدهی قطعه سازان از سوی شرکت های خودروساز نیز افزود: روند پرداخت بدهی قطعه سازان نسبت به ماه های گذشته بهتر شده است اما باید این نکته را متذکر شوم که قطعه سازان در تأمین نقدینگی مورد نیاز خود همچنان با مشکل روبرو هستند.

وی اضافه کرد: شرکت های خودروساز می توانند با افزایش حجم تولید و فروش محصولات خود تا حدودی در امر پرداخت بدهی ها موثر عمل کنند البته با رایزنی های انجام شده خودروسازان داراییهای غیرموثر خود در امور تولید را برای پرداخت بدهی ها به فروش می رسانند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار