|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۵۹

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پروسه خرید ۳۰ فروند هواپیما و ورود آنها به ناوگان هوایی تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۰۰ فروند هواپیما به دلیل فرسودگی یا کمبود قطعه زمینگیر شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: ۲۵۰ فروند هواپیما در کشور ثبت شده است که از این تعداد حدود ۱۵۰ فروند فعال و بقیه به دلیل فرسودگی یا نبود قطعات زمینگیر هستند. بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری برنامه تامین ناوگان و تکمیل زیرساخت های موجود را در دستور کار دارد که در راستای سیاست های دولت است.

وی تصریح کرد: با توجه هماهنگی های صورت گرفته در حال خرید حداقل ۲۰ درصد هواپیماهای فعال(۳۰ فروند) هستیم که تا پایان سال به ناوگان هوایی کشور وارد می شود.

وی همچنین از پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی به ایرلاین ها برای خرید هواپیما خبر داد و گفت: موافقت پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار دیگر را نیز اخذ کرده ایم تا شرکت های هواپیمایی نسبت به ورود هواپیما و قطعه اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با گمرک گفت: بر این اساس تسهیلات ویژه ای برای ورود قطعات هواپیما به ایرلاین ها اختصاص می یابد تا آنها بتوانند با سرعت بیشتر و هزینه های کمتر به قطعات دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار