|
|
کدخبر: ۱۶۸۳۶۰

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اجرای آزادسازی نرخ بلیط هواپیما تا دو ماه آینده گفت: پاسخ های مثبتی برای ورود هواپیما صورت گرفته است و در هفته‎های آینده این قطعات وارد کشور می‎شود.

به گزارش خبرنگار مهر؛ علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران در پاسخ پرسش مهر در خصوص آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما در فاز دوم اجرای هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: آزادسازی نرخ بلیط بر اساس ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه باید اجرایی شود و معمولاً آزادسازی منجر به رقابت بیشتر و رقابت به کاهش قیمت و افزایش تسهیلات و رفاه مسافرین می شود.

وی افزود: در کشورهای دیگر دنیا با این هدف آزادسازی شکل گرفته و هدف مهم از اجرای این قانون این است که به رفاه مسافرین برسیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه افزایش قیمت در جامعه ما، منحصر به بلیط هواپیما نیست، اظهار داشت: در زمینه کالاها و خدمات متناسب با نرخ تورم و افزایش عوامل هزینه‎ای افزایش قیمت اتفاق می ‎افتد.

جهانگیریان با اشاره به اینکه آزادسازی نرخ بلیط به کنترل قیمت کمک می کند، بیان کرد: در گذشته هر دو سال یکبار یا هر ساله افزایش قیمتی در نرخ بلیط هواپیما داشتیم اما با اجرای آزادسازی و ایجاد رقابت در صورت افزایش بلیط بازهم در زمانهای مشخص کاهش قیمت را خواهیم داشت.

معاون رئیس راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق آمار از آبان سال ۹۱ تا کنون افزایش قیمتی نداشتیم، گفت: در جریان اجرای آزادسازی نرخ بلیط حتی اگر قیمتها از نرخ کنونی هم بالا برود بازهم باقیمت کمتری از تورم طبیعی به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه متنوع سازی نیز به ما کمک می کند که نرخ‎ها را بصورت متنوع اجرا کنیم، اظهار داشت: در مسیرها و زمانهای مختلف و شرایط متفاوت قیمت‎ها متنوع می شود بنابراین، افراد، متناسب با نیاز قیمت‎هایی در سطح فعلی یا پایین تر را خریداری می کنند.

جهانیگیریان تصریح کرد: زمان اجرای آزادسازی مشخص نیست و در حال تهیه آیین نامه ها هستیم تا برای کنترل بازار، وتأخیرات پروازی، برقرار شود، اما تا دوماه آینده آزادسازی به اجرا می رسد.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر مذاکرات ایرلاین های ایرانی و شرکتهای خارجی اظهار داشت: به دنبال موافقت نامه ژنو جلساتی در حال برگزاری است، و به نظر می رسد که در هفته های گذشته افق جدیدی بازشده باشد و ما از طرف مقابل که شرکت‎های آمریکایی هستند سیگنال‎های مناسبی دریافت کرده ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: در زمینه انتقال مالی مشکلاتی وجود دارد که در حال جریان است که به دنبال آن قطعات هواپیما وارد کشور می ‎شود

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار