|
|
کدخبر: ۱۶۸۴۱۱

یادداشت میهمان / /

خبرگزاری تسنیم: معاون اجتماعی ناجا، نقش مرحوم ماموستا مجتهدی را در تسهیل شرایط برای انجام ماموریت های بنیادین نیروی انتظامی در مناطق کردنشین، بسیار چشمگیر و بی بدیل عنوان کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی طی یادداشتی به ویژگی های اخلاقی و کاریزماتیک مرحوم " ماموستا مجتهدی "، پرداخته است. در این یادداشت می خوانید:

یک. اندیشمندان اجتماعی اغلب از چند نوع سرمایه سخن به میان می آورند. سرمایه اقتصادی، سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و سرمایه نمادین. سرمایه نوع آخر تنها در چند سال اخیر است که مورد توجه ویژه اندیشمندان، دولتمردان و مدیران موسسات و سازمان های مختلف قرار گرفته است.

دو. منظور از سرمایه نمادین آن نوع سرمایه ای است که موجب دست یابی به سرمایه های دیگر می شود. یعنی این سرمایه از چنان ارزش و اعتباری برخوردار است که با در دست داشتن آن می توان به منابع متعدد سرمایه ای دیگر دست یافت. این سرمایه می تواند یک اثر ملی فاخر، یک شخصیت اجتماعی و علمی ماندگار، یک شخصیت ایثارگر و از جان گذشته و نام آور و نظایر آن باشد. بر اساس این تعریف، که البته اتفاق نظر جامعی نیز بر سر آن وجود دارد، سرداران شهید، قهرمانان ملی و علمای صاحب نام در شمار سرمایه های نمادین کشور ما تلقی می شوند.

سه. شماری یافته پژوهشی و دیدگاه متقن نظری وجود دارد که نشان می دهد سودمندی سرمایه های نمادین در سطح جذب و فزون سازی سایر سرمایه های محدود نمی ماند بلکه اثرات نیکو و ژرف پرشمار دیگری نیز برای جامعه به ارمغان می آورند. از میان آن اثرات سودمند و پرشمار می توان از ظرفیت و پتانسیل بالای سرمایه های نمادین برای: ۱ - افزایش انسجام و وحدت اجتماعی ۲ - افزایش احساس امنیت عمومی ۳ - افزایش اعتماد عمومی، سخن به میان آورد.

چه، سرمایه های نمادین به نماد، الگو و مدل ویژه ای تبدیل می شوند که دیگران نه تنها رفتارها و کنش های خود را با آنان هماهنگ و تنظیم می کنند بلکه حتی احساسات و هیجانات خود را در چارچوب احساسات آنان نظم می بخشند.

چهار. با اندکی تامل در زندگی و فعالیت جناب ماموستا حسام الدین مجتهدی، امام جمعه محترم سنندج و شخصیت مورد احترام و اعتماد مقام معظم رهبری، می توان به سهولت نتیجه گیری نمود که او یک شخصیت و " سرمایه نمادین " نه تنها برای اهل سنت ایران و مردم کردستان بلکه برای نظام، بود.

چه، این شخصیت والامقام، فاضل و مجتهد محبوب، سهم و نقش بی بدیلی در افزایش وحدت و برادری مسلمین، بهبود اعتماد گروه ها به یکدیگر و به نظام و افزایش روز افزون احساس امنیت اجتماعی در مناطق غرب ایران داشت.

پنج. ماموستا مجتهدی در سالیان گذشته، به ویژه در سال هایی که امامت جمعه شهر سنندج را بر عهده داشت، سهم و نقش بی بدیلی در تسهیل شرایط برای انجام ماموریت های بنیادی نیروی انتظامی در مناطق کر دنشین داشت. از همین روی، ما ضمن تسلیت فقدان آن عالم بزرگوار به مقام معظم رهبری، خانواده آن مرحوم و مردم کردستان، و درخواست علو در جات برای ایشان، از خدای بزرگ می خواهیم که همچون گذشته به ما توفیق دهد تا در انجام ماموریت های خود از نظرات علمای گرانقدر بهره گیریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار