|
|
کدخبر: ۱۶۸۷۰۹

رئیس انجمن مددکاری ایران در گفت و گو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: نشاط سطحی در کمین نوجوانان و جوانان است به این معنا که افراد تنها نشاط سطحی را تجربه کرده و از اعماق وجود شاد نیستند.

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران در گفت و گو با خبرنگار زنان و خانوادهخبرگزاری تسنیم، در خصوص " روز جهانی خنده " اظهارداشت: یکی از نیاز های بشر، نیاز به شادی است درواقع شاد بودن حق هر فرد بوده و یکی از علایم شادی نیز خنده است.

وی ادامه داد: خنده واقعی باید در میان افراد افزایش یابد چراکه این امر سلامت و امنیت روانی را به دنبال دارد و باعثمی شود که افراد با مسائل راحت تر کنار بیایند همچنین این موضوع در گسترش روابط اجتماعی و بین فردی نقش به سزایی دارد.

رئیس انجمن مددکاری ایران بیان کرد: معمولاً فردی که چهره شاد دارد در دوستیابی موفق تر است و فشار های زندگی کمتر روی آن تاثیر می گذارد. از طرفی دیگر معمولاً کسانی که چهره خندان دارند در انتقال پیام و شادی به دیگران موثر هستند.

**چنبره زدن در فضای غم و اندوه باعثانزوا و افزایش مشکلات می شود

موسوی چلک با بیان اینکه شادی به این معنا نیست که افراد همه چیز را شوخی بگیرند، افزود: چنبره زدن در فضای غم و اندوه باعثانزوا و افزایش مشکلات می شود؛ فردی که عبوس است بیشتر در معرض افسردگی و انزوا است.

وی با بیان اینکه رسانه ها در ایجاد شادی نقش به سزایی دارند که می توانند در انتقال اطلاعات و شادی آفرینی در جامعه موثر باشند، عنوان کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید در جهت پخش برنامه هایی در زمینه انتقال پیام مثبت، آموزش مهارت های ارتباطی و مقابله با استرس گام بردارد.

رئیس انجمن مددکاری ایران با اشاره به اینکه بداخلاقی را نباید با جدی بودن یکسان دانست، گفت: افزایش افسردگی، گسترش آسیب های اجتماعی و روی آوردن به استفاده از مشروبات و مشکلات روانی از عوامل غم بسیار است.

وی افزود: در آینده جنس آسیب های اجتماعی به سوی نشاط سطحی می رود و این امر در کمین نوجوانان و جوانان است به این معنا که افراد تنها نشاط سطحی را تجربه کرده و از اعماق وجود شاد نیستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار