|
|
کدخبر: ۱۶۸۹۶۶

وزیر جهاد کشاورزی:

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی درجلسه شورای هماهنگی مدیران این وزارت خانه در استانداری ایلام گفت: طرح ساماندهی آب های مرزی در دست بررسی است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازایلام، دقایقی پیش جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی ایلام با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمدرضا مروارید استاندار ایلام ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران جهاد کشاورزی ایلام در استانداری ایلام برگزار شد.

وزیرجهاد کشاورزی در این نشست اظهار کرد: بر خلاف محدودیت هایی که در ایلام وجود دارد ما ظرفیت های بسیار خوب وفراوانی داریم.

وی افزود: متأسفانه ما از بسیاری از این منابع غافل هستیم وهر اندازه که تلاش کنیم باز هم جای کار وجود دارد.

محمود حجتی تصریح کرد: این فرصت ها به ما ونسل کنونی وآینده ی ما تعلق دارد وباید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

وی گفت: زمانی باید گفت که محروم هستیم که منابع نداشته باشیم. حیاتی ترین موضوعی که برای ما وجود دارد، مسئله حفاظت از آب و خاک و نیز چگونگی استفاده از آن است.

وی با اشاره به موضوع خشکیدگی درختان و جنگل های بلوط در زاگرس و ایلام، افزود: امیدواریم با ارائه راهکارهای منطقی و اصولی و اساسی بتوان این مشکل را به حداقل رساند، و با سرعت بخشیدن به روند انجام طرح ها عمق این بحران را کاهش داد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال جدید وضعیت بودجه در جهاد کشاورزی با توجه به افزایشی که پیدا کرده است در وضعیت بهتری است و همچنین از نظر داشتن منابع در شرایط مطلوب تری هستیم.

وی گفت: طرحی که در دست بررسی است، طرح جامع و کامل آب های مرزی است، که با بررسی این طرح می توان شرایط و نحوه بهره برداری، انتقال و استفاده از آب های مرزی را به صورت کامل انجام داد.

حجتی عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم در ارتباط با طرح های آبیاری کوچک نیز بتوان ۲۲ هزار هکتار کشت آبی ایلام نیز به انجام برسد که در حدود ۳۰ درصد زمین های آبی استان به حساب می آید.

وی افزود: در رابطه با مراتع و جنگل هایی که دارای شیب هستند نیز برنامه هایی وجود دارد که بتوانیم در زمینه حفاظت از جنگل ها فعالیت خوبی داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با جذب ناظران کشاورزی تصریح کرد: این موضوع به منابع و اعتباراتی که در استان موجود است بر می گردد، و ما می خواهیم که استاندار ایلام این موضوع را پیگیری کنند که در یک فرایند طبقه بندی شده افرادی که تا کنون به صورت غیر رسمی با جهاد کشاورزی فعالیت کرده اند، جذب شوند.

وی گفت: نگاه ما در تولید، نگاه زنجیره ای است؛ یعنی نگاه ما هم به قبل و هم به بعد از تولید باشد.

حجتی عنوان کرد: توانایی هایی که وجود دارد باید در هر زمینه ای به کار گرفته شود، باید از ظرفیت اتحادیه ها و تعاونی ها استفاده کرد و ظرفیت شرکت ها باید با وضعیت روز سنجیده شود.

وی افزود: برخلاف محدودیت هایی که وجود دارد، در استان ایلام شاهد وجود ظرفیت ها و توانایی های بالایی هستیم که متأسفانه بسیاری از ظرفیت ها مورد غفلت قرار می گیرند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: میزان بودجه امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بسیار بالاتر است و امید بسیار زیادی نیز به تحقق بودجه وجود دارد و با توجه به مقدماتی که فراهم شده است، امیدواریم بتوانیم فعالیت های بسیار خوبی داشته باشیم.

وی گفت: به مراتب در کنار بالا رفتن بودجه در سال جدید، بودجه استانی نیز بالا تر می رود.

حجتی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عنوان سفر چهارم استانی به ایلام، خاطرنشان کرد: امیدواریم سفر رئیس جهور و هیئت دولت به ایلام منشا خیر و برکت باشد و با همکاری مسئولان استانی با داشتن ظرفیت های بالای کشاورزی بتوان برای ایلام کارهای بسیار مفید و خوبی را انجام داد.

وی افزود: رفع مشکلات با تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی یک شعار نیست بلکه با تلاش و همکاری می توان به نتایج بسیار خوبی رسید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار