|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۹۰

راه هایی برای در امان ماندن؛

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی برای در امان ماندن فرزندان و خانواده ها از آسیب های ارتباطات در فضای مجازی به تشریح ۱۰ راهکار پرداخته است و در این میان افزایش دانش والدین را به عنوان یک ضرورت برای توانایی کنترل فرزندان عنوان می کند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کوره بلاغی رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با اشاره به تغییر نوع ارتباط و ورود خانواده ها به بستر ارتباطات از طریق اینترنت گفت: پیشرفت های روزافزون حوزه IT و بروز فاصله اطلاعاتی میان والدین و فرزندان سبب شده است تا در برخی موارد کنترل و نظارت کافی بر روی عملکرد فرزندان در زمان کار با رایانه و به خصوص اینترنت، در اکثر خانواده ها وجود نداشته باشد و این امر موجب بروز آسیب هایی برای فرزندان شده است.

وی افزود: بدین منظور والدین در این برهه از زمان لازم است خود را، تا حد توان از نظر دانش عمومی رایانه به روز کرده است و سعی کنند تا عدم آشنایی با رایانه موجب نشود از کنترل های اولیه بر فرزندان خود باز مانند.

بلاغی در ادامه از خانواده ها خواست با توجه توصیه های ذیل از بروز مشکلات و آسیب های مختلف جلوگیری کنند:

۱ - با آگاهی دادن به فرزندانتان می توانید از سو استفاده های احتمالی در محیط وب جلوگیری کنید، برای قدم اول دلایل نگرانی خود را برای آنها شرح دهید و به آنها بفهمانید که مورد اعتمادتان هستند و افراد غریبه ای که به واسطه استفاده از اینترنت در ارتباط با آنها قرار می گیرند، دلیل اصلی نگرانی شما هستند.

۲ - از فرزندانتان بخواهید که اطلاعات شخصی و خصوصی خود و اعضای خانواده را در اختیار دیگران قرار ندهند و به آنها تفهیم کنید که در شرایطی که افراد ناشناس آدرس منزل، شماره تلفن، اسم مدرسه و مسیری را که برای رسیدن به منزل طی می کنند را در اختیار داشته باشند، چه خطراتی احتمالی در کمین شان خواهد بود.

۳ - به آنها گوشزد کنید که تحت هیچ شرایطی رمزهای عبور خود را در اختیار سایرین، حتی دوستان صمیمی خود قرار ندهند.

۴ - برای آنها توضیح دهید که چه اطلاعاتی خصوصی اند و سایرین نباید از آنها مطلع باشند و چه اطلاعاتی قابل انتشار برای عموم هستند.

۵ - در خانه زمان و مکان مشخصی را برای استفاده آنها از اینترنت انتخاب کنید به گونه ای که علاوه بر عادت دادن آنها به منظم و وقت شناس بودن، امکانی را به وجود آورید که فقط هنگامیکه در خانه حضور داشته و امکان کنترل و راهنمایی آنها را دارید، از اینترنت استفاده کنند.

۶ - به کودکان و نوجوانان تان اجازه استفاده از اینترنت در اتاق خودشان را ندهید، یک بخش عمومی از خانه را ویژه کارهای اینترنتی همه افراد خانواده مشخص کنید، در این صورت راحت تر می توانید نحوه کار آن ها با اینترنت را کنترل کنید و به آن نظارت داشته باشید.

۷ - اگر همگی از یک کامپیوتر برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنید، برای هر کس اکانت ویژه خودش را ایجاد کنید، با این کار می توانید بر اکانت فرزندانتان برخی نرم افزارها و تنظیمات کنترلی ویژه والدین را فعال کنید، تا بتوانید عملکرد آنها را هنگام استفاده از کامپیوتر بررسی و مراقبت کنید.

۸ - شاید مهمترین کار برای حفاظت از فرزندان تان، این باشد که اعتماد آنها را جلب کنید تا در مورد مسائل و مشکلات شان با شما مشورت کنند. از آنها بخواهید تا هر سؤالی را که برایشان پیش می آید از شما بپرسند و به آنها صادقانه جواب دهید.

۹ - معمولاً کودکان و نوجوانان ترجیح می دهند به همه اعتماد کنند، به آنها بیاموزید افرادی در جامعه هستند که تمام تلاش خود را در جهت فریب کودکان انجام می دهند.

۱۰ - از نگه داری اطلاعات شخصی بر روی رایانه خودداری کنید و سعی کنید اطلاعات شخصی خود را بر روی CD یا DVD ذخیره و از آنها در محل مناسبی مراقبت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار