|
|
کدخبر: ۱۶۹۰۹۵

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت که روز گذشته به پایین ترین رقم در سه هفته گذشته رسیده بود در معاملات امروز اندکی افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که افزایش عرضه از سوی آمریکا و لیبی و چشم انداز پایین تقاضا در چین، موجب کاهش قیمت نفت شده است، قیمت نفت برنت امروز در زیر ۱۰۸ دلار باقی ماند و در مسیر بیشترین کاهش قیمت یک هفته ای در طول ۴ ماه اخیر قرار گرفت.
افزایش تولید نفت در آمریکا موجب شد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته رکورد دیگری برجای بگذارد. این در حالی است که با تداوم اقدامات دولت لیبی در بندر شرقی زوئیتینا، بازار نفت در انتظار صدور نفت بیشتر از سوی این کشور است.
سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، حوزه یورو و چین هستند تا ارزیابی بهتری از چشم انداز تقاضا داشته باشند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن، پس از رسیدن به پایین ترین قیمت از ۱۱ آوریل تاکنون در روز پنجشنبه، امروز با یک سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۷۷ رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵ سنت افزایش به ۹۹ دلار و ۴۷ سنت رسید و مسیر خود را برای ثبت دومین هفته کاهشی هموار ساخت.
برخی از تحلیلگران همچنین، کاهش تاثیر ریسک ناشی از بحران اوکراین بر بازار نفت را یک علت کاهش قیمت می دانند، زیرا سرمایه گذاران مجددا توجه خود را از این بحران به سوی عوامل پایه ای بازار معطوف کرده اند.
میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «ما شاهد کاهش جنگ لفظی در مورد بحران شرق اروپا در این هفته بوده ایم… افزایش عرضه دارد بر بازار تاثیر می گذارد و قیمت نفت را کاهش می دهد.»
در لیبی، شرکت ملی نفت این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد که انتظار می رود بندر زوئیتینا، پس از۱۰ ماه تعطیلی، شاهد بارگیری اولین محموله نفتی خود باشد.
انتهای پیام / / ۱۹۹

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار