|
|
کدخبر: ۱۶۹۲۰۲

آباد در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان گفت: به هیچ وجه در این حادثه همه تقصیرات متوجه شهرداری نیست و ارکان دولت هم در آن دخیل هستند.

معصومه آباد در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیمبا اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس شرکت واحد در بزرگراه آزادگان، اظهار داشت: سازمانها و وزارتخانه هایی که تولیدکننده این خودروها هستند و همچنین، موسسه استاندارد که خودروها را از لحاظ فنی و استاندارد تائید و روانه شهرها و خیابان ها می کنند مسئولیت اصلی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: اما در بروز حوادثی مانند واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان دولت، شهرداری و کسانی که کاربر خودروها هستند به نوعی در این زمینه مسئولیت دارند و ما نیز که نمایندگان مردم در شورای شهر هستیم در قبال تکرار این حوادثمسئولیت داریم.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اتوبوس های اسکانیا از زمانی که در ایران مورد استفاده قرار گرفتند بارها حادثه آفریدند اما نمی دانم کی باید این ماجرا تمام شود. سال گذشته مقرر شد این شرکت به دلیل رعایت نکردن ۹ شاخص استاندارد طی ۳ الی ۴ ماه شاخص های غیرایمنی را برطرف کند اما همچنان می بینیم که خودروهای این شرکت به راحتی در داخل تولید می شوند و همواره این بحثها مطرح می شود که در حال تولید صنعت خودرو در کشور هستیم یا به تولید داخل پرداخته ایم و به راحتی از کنار این مسائل عبور می شود و تنها چیزی که در این بین ارزش ندارد جان آدمهاست.

آباد با اشاره به اینکه معلوم نیست جان آدمی به چه بهایی در چنین حوادثی از دست می رود، گفت: فکر می کنم اولین اقدام عاجلی که شورا به عنوان مدعی العموم در پایتخت می تواند انجام دهد این است که از شماره گذاری این خودروها جلوگیری کند تا در ادامه بتوانیم طی یک فرصت مقتضی و مناسب بررسی های کارشناسی را انجام دهیم.

وی افزود: گاهاً دیده می شود زمانی که یک حادثه رخ می دهد اسنادی نشان می دهیم که نشانگر اخطارهای قبلی است اما این اخطار تا زمانی که فقط یک برگه باشد که به طرف مقابل ابلاغ شده اما در عمل اقدامی صورت نگرفته هیچ ارزشی ندارد. وقتی بعد از بررسی و ابلاغ هیچ کار عملی صورت نمی گیرد چرا باید اتوبوسی که ۴۴ نفر در آن می نشینند و ۲۸ نفر ظرفیت ایستاده دارد شیشه هایش با چسب آکواریوم نگه داشته شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از علل بروز این حادثه نداشتن شیشه ۳ جداره بوده است، اظهار داشت: اگر قبلا متوجه شدند که اتوبوس های مذکور چنین مشکلاتی دارد باید مانع تردد آنها می شدند اما ممکن است در این زمینه نیز بحثهایی مطرح شود مبنی بر اینکه شهرداری با کمبود اتوبوس روبرو است و در صورت نبود این اتوبوس ها چگونه باید سرویس دهی انجام می شد.

آباد افزود: دقیقاً این مسئله شبیه موضوع حوزه آتش نشانی است که خودروهایی در اختیار داشتند که مدت گارانتی آنها به پایان رسیده بود اما بودجه ای نداشتند که بتوانند وسایل خود را به بروزرسانی کنند.

وی در ادامه گفت: وزارت صنایع که صنایع خودروسازی ارائه می کند، وزارت کشور که این اتوبوس ها را تحویل می گیرد و شهرداری که آنها را مورد استفاده قرار می دهد باید در این خصوص پاسخگو باشند. اینکه بخواهیم دلیل کار را نقص فنی اعلام کنیم پاسخ قانع کننده ای نیست ولی در عین حال به هیچ وجه همه تقصیر متوجه شهرداری نیست و ارکان دولت هم در این حادثه دخیل هستند. شورای شهر نیز اگر در ادامه به این مسائل توجه نداشته باشد مقصر است.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: اینکه مسئولان کدام شهر و کشور دنیا به دلیل بروز یک حادثه استعفا داده اند ممکن است برای اعلام همدردی و تسلای خاطر بازماندگان حادثه اثرگذار باشد اما روش حل مسئله نیست و باید بحثایمنی در جامعه را نهادینه کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار