|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۰۱

وزیر کار در اراک:

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اراک گفت: در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه هستند که امسال سرانه بیمه آنها از ۴۸۰۰ تومان به ۱۶۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاراک، علی ربیعی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) اراک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید توجه زیادی به مبحثسلامت در کشور معطوف شده و در این زمینه خدمات قابل تقدیری به جامعه هدف تقدیم شده است.

وی افزود: اگر جامعه را به بخش های مختلف تقسیم کنیم، حوزه سلامت در تمامی زمینه ها مهم ترین حوزه است، تلاش دولت این است که وضعیت سلامت را در کشور به شکلی شایسته ساماندهی کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحثاشتغال نیز در اولویت کاری دولت قرار دارد و تلاش می شود که برای هر خانواده ایرانی یک شغل ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: طرح ویژه سلامت و بیمه همگانی یک طرح مکمل است، این طرح توسط وزارت تعاون کلید زده شده و به همراهی وزارت بهداشت پیش می ود.

وی تصریح کرد تصریح کرد: بر اساس این طرح در بیش از ۶میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و این طرح با هدف ارتقای وضعیت درمان و سلامت مردم اجرا می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر انجام وظیفه بیمه گری، وظیفه تولید خدمات را نیز دارد، گفت: افزایش اعتبار دفترچه های بیمه و پرداخت فرانشیز بیمه شدگان تأمین اجتماعی در سایر مراکز از برنامه های امسال است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم بهبود وضیعت بیمارستان ها، موضوع وظائف اجتماعی برای نخستین بار در قانون بودجه دنبال می شود و براساس دستور ریاست جمهوری تأمین مسکن برای کارگران و مستمری بگیران تأمین اجتماعی یکی از اقدامات اجتماعی در این حوزه است که توسط سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد تصریح کرد: در این راستا تفاهم نامه ای با وزرات مسکن به امضا رسید و اگر این همکاری صورت گیرد و همچنین بودجه پیش بینی شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص یابد در مدت۳ سال آینده از طریق این بودجه و با کمک سپرده شخصی کارگران و منابع بانکی، مبنع بزرگی برای مسکن کارگران در اختیار داریم.

ربیعی با اشاره به تحول بزرگ درباره بیمه روستاییان گفت: تعداد بیمه شدگان روستایی بیش از۳ برابر افزایش داشته است و تلاش داریم که در سال آینده این رقم رشد داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۳ میلیون نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه هستند که امسال سرانه بیمه آنها از ۴۸۰۰ تومان به ۱۶۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام / آ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار