|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۰۵

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات روز گذشته بازار جهانی ۱۹.۵ دلار افزایش یافت و به ۱۳۰۲ دلار در هر اونس رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در حالی که افزایش تنش های ژئوپلتیک و پیش خریدهای قابل توجه در بازار به تقویت قیمت ها کمک کرده است، قیمت طلا روز جمعه بیش از یک درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد قیمت یک روزه در طی دو ماه اخیر بود.
پس از انتشار خبرهایی در مورد کشته شدن چند تن در تبادل آتش دو طرف درگیری در اوکراین و همچنین مرگ ده ها تن در آتش سوزی در ساختمان اتحادیه تجاری شهر بندری روس زبان اودسا، قیمت طلا به دلیل نگرانی ها از افزایش خشونت ها افزایش یافت.
دیگر عامل تقویت قیمت طلا، افت شاخص ها در وال استریت بود. سرمایه گذاران همچنین در واکنش به بدهی های دولتی طولانی مدت آمریکا عقب نشینی کردند، این در حالی بود که خوشحالی ناشی از رشد تعداد فرصت های شغلی آمریکا در اثر نرخ ثابت دستمزدها و کاهش در تعداد افراد جویای کار، تا حدی خنثی شد.
توماس کاپالبو، تاجر فلزات گرانبها در این باره به رویترز گفت: «تعطیلات آخر هفته طولانی به دلیل تعطیلی بازار لندن در روز دوشنبه موجب شد که بازار پس از شکل گیری اولیه روند خروج سرمایه که متعاقب انتشار آمارهای بازار کار آمریکا ایجاد شده بود، شاهد پیش خرید ها و خریدهای فیزیکی خوبی باشد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز ابتدا به ۱۳۰۴ دلار و ۹۰ سنت رسید، اما در پایان معاملات روزانه، با ۱۹.۵۰ دلار افزایش به ۱۳۰۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.
هفته گذشته، قیمت طلا به دلیل خوش بینی اقتصادی و کاهش خرید فلز زرد، مدت کوتاهی به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر، یعنی زیر ۱۲۷۰ دلار رسید.
اما این خوش بینی، با افزایش تعداد انصراف دهندگان از جستجو برای کار، که نرخ بیکاری در آمریکا را به پایین ترین رقم در پنج سال و نیم اخیر(۶.۳ درصد) رساند، تا حدی خنثی شد.
انتهای پیام / / ۵


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار