|
|
کدخبر: ۱۶۹۶۳۷

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات روز گذشته بازار جهانی ۸۳ سنت افزایش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، در حالی که افزایش فراتر از پیش بینی میزان فرصت های شغلی آمریکا در ماه آوریل به بهبود چشم انداز تقاضا کمک کرده و گزارش هایی از درخواست روسیه بری تشکیل نشست فوق العاده شورای امنیت نگرانی ها در مورد اختلال در عرضه جهانی نفت را افزایش داده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت.
قیمت ها برای اولین بار در طی سه جلسه گذشته افزایش یافت، اما همچنان این هفته با کاهش قیمت به اتمام رسید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن پس از رسیدن به بالای ۱۰۰ دلار در معاملات میانه روز به دلیل انتشار گزارش بازار کار و درخواست روسیه برای تشکیل نشست فوق العاده شورای امنیت در مورد اوکراین، در پایان معاملات دیروز با ۳۴ سنت افزایش به ۹۹ دلار و ۷۶ سنت رسید.
اما قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت این هفته را با ۰.۸ درصد کاهش به پایان برد که عمدتا ناشی از افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکا بود.
قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن نیز در پایان معاملات دیروز با ۸۳ سنت(۰.۸ درصد) افزایش به ۱۰۸ دلار و ۵۹ سنت رسید، اما در مجموع، قیمت هفتگی آن ۰.۹ درصد کاهش داشت.
شورای امنیت روز جمعه به درخواست روسیه نشستی اضطراری را در مورد بحران اوکراین تشکیل داد. روسیه خواستار گفت و گو در مورد افزایش جدی خشونت در اوکراین است.
به گفته مقامات، دولت اوکراین روز جمعه با بستن راه ها و محاصره شهر اسلویانسک، یک عملیات نظامی را برای باز پس گیری کنترل این شهر، از جدایی طلبان به اجرا گذاشت. در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کردند که قبل از تصمیم گیری در مورد افزایش تحریم ها علیه روسیه، به دقت انتخابات ۲۵ می اوکراین را زیر نظر خواهند گرفت.
با توجه به اینکه روسیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، تنش ها حول روسیه، اوکراین و غرب، یکی از موضوعات مهم تاثیرگذار بر بازار جهانی نفت است.
انتهای پیام / / ۶

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار