|
|
کدخبر: ۱۶۹۸۲۴

رئیس کانون کاریابی ها در گفت وگو با تسنیم: سال گذشته

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور با اشاره به اینکه ۸۰هزار نفر در سال گذشته از طریق کاریابی ها مشغول کار شدند گفت: اگر مشکلات کاریابی ها تا تیر ماه برطرف نشود ۵۰ درصد کاریابی ها تعطیل خواهد شد.

بابک هاشمی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در راستای افت درآمد کاریابی ها بهتر است که واگذاری برخی امور به کاریابی ها انجام شود گفت: تجربه سال های گذشته به وضوح بیانگر این نکته اساسی بوده است که غلبه سلیقه و تفکر دولتی در بخش غیر دولتی، نه تنها از سرعت روند اجرای امور می کاهد، بلکه مانع رشد بهینه بنگاه های اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: بنابراین قبل از هر گونه واگذاری جدید، درخواست داریم ابتدا مقدرات صنفی به این صنف زحمتکش با سابقه ۱۴ سال فعالیت مستمر واگذار شود سپس با نگاه به تشکیل گارگروه ویژه با حضور کارشناسان یک به یک موارد قابل واگذاری با ابلاغ دستور العمل از مسیر کانون و انجمن های صنفی استان ها از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی سراسر کشور وارد فاز اجرایی شود.

هاشمی پور اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر جویای کار در کاریابی ها ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مشغول کار شدند. اما در حال حاضر به علت شرایط دشوار مالی کاریابی ها تعداد بسیار زیادی از این بخش غیر فعال شده است.

رئیس کانون انجمن های صنفی و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار داشت: متاسفانه با وجود شرایطی که بیشتر بنگاه ها در پرداخت حقوق و دستمزد نیروی کار دارند، ثبت نام متقاضیان کار در دفاتر مشاوره شغلی به دلیل عدم وجود جذابیت حقوق و دستمزد نزدیک به صفر رسیده است.

رئیس کانون کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی کشور اظهار کرد: بیشتر جویندگان کار فارغ التحصیلان هستند و از آنجایی که درآمدهای بازار فعلی برای آنها مناسب نیست ترجیح می دهند که برای فعالیت به کاریابی ها مراجعه نکنند.

هاشمی پور با اشاره به شرایط دشوار برای ادامه حیات کاریابی ها افزود: هزینه کاریابی ها از طریق ثبت نام، مشاوره شغلی و به کارگماری بسیار پایین است و پاسخگوی هزینه امورات دفاتر آنها نیست اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با واگذاری برخی از امورات اجرایی و خرید خدمات خود به بخش خصوصی می تواند کمک چشمگیری به کاریابی ها داشته باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار