|
|
کدخبر: ۱۷۰۳۵۳

یک پژوهشگر آسیب های اجتماعی تأکید کرد

خبرگزاری تسنیم: یک پژوهشگر آسیب های اجتماعی گفت: مسئولان و برنامه سازان فرهنگی باید به هوش باشند و با ساخت برنامه های سرگرم کننده و سریال های جذاب و با محتوا نظر مردم را جلب کنند همچنین آسیب های برنامه های پوچ ماهواره ای را برای مردم بازگو کنند.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از سایت طنین یاس، مجید الهی پور کارشناس و پژوهشگر آسیب های اجتماعی با اشاره به آسیب های فکری، روحی و روانی برنامه های ماهوراه ای خصوصاً سریال های فارسی زبان، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از والدین همراه با فرزندان اقدام به تماشای ماهواره می کنند که این مسئله باعثبلوغ زودرس در میان دختران و پسران شده است.

وی افزود: به کار گرفتن جاذبه های گردشگری در تمامی سریال های ماهوراه ای فارسی زبان نیرنگی است که برای جذب بیننده به کار گرفته شده است، رفاه، بی نیازی و توانمندی اقتصادی در این سریال ها موج می زند این در حالی است که حقیقت کاملاً با این نکته متفاوت است؛ ممکن است در این کشورها افراد ثروتمند وجود داشته باشد اما در کنار آن ها آمار فقرا و نیازمندان چندین برابر کشور ما است.

کارشناس و پژوهشگر آسیب های اجتماعی تصریح کرد: متأسفانه فیلم و سریال های داخلی مخاطب شناسی و نیازسنجی جامعه را فراموش کرده و هنگام تهیه این تولیدات کم تر از روان شناسان و جامعه شناسان دعوت به همکاری می شود بر اساس تجارب علمی و پژوهشی ورود ماهواره در کانون خانواده، در صدد نابودی اخلاق است و تا دیر نشده باید خانواده ها را از این واقعیت تلخ آگاه سازیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان و برنامه سازان فرهنگی باید به هوش باشند و با ساخت برنامه های سرگرم کننده و سریال های جذاب و با محتوا نظر مردم را جلب کنند همچنین آسیب های برنامه های پوچ ماهواره ای را برای مردم مستندسازی کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار