|
|
کدخبر: ۱۷۰۴۹۳

با اعلام ارسال ۴۰ تن مواد غذایی به افغانستان عنوان شد

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل جمعیت هلال احمر از راه اندازی مرکز آینده نگری هلا ل احمر و آمادگی این جمعیت برای ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمانی خبر داد و گفت: آماده راه اندازی پالایشگاه خون هستیم. همچنین ۴۰ تن مواد غذایی به افغانستان ارسال می شود.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید احمد موسوی دبیر کل جمعیت هلال احمر با اعلام راه اندازی مرکز ملی آینده نگاری در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: این مرکز با هدف رصد آینده راه اندازی خواهد شد و با توجه به اینکه اولویت جمعیت مدیریت بحران است، به این موضوع توجه ویژه شده است، اما سایر حوزه ها را هم در بر خواهد گرفت.

موسوی در نشست خبری تشریح برنامه های هفته هلال احمر عنوان کرد: آینده نگری، دانش بنیان بودن و مردم مداری از اولویت های طرح تحول جمعیت هلال احمر کشور است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر قصد دارد به سمت توسعه نرم افزاری پیش رود، اظهار کرد: مهمترین اولویت جمعیت هلال احمر سلامت است و لذا در این زمینه باید کمک حال دولت در کاهش هزینه های مردم باشیم و مدل جمعیت هلال احمر تبعیت از سیاست های دولت است.

موسوی همچنین به آمادگی جمعیت هلال احمر برای کمک به وزارت بهداشت اشاره و اعلام کرد: هلال احمر ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه دارد که می تواند منجر به اصلاح شاخص های سلامت در کشور شود و در این زمینه برای کمک به ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه های درمانی مردم آمادگی کامل داریم.

وی موضوع سلامت را از اولویت های دولت یازدهم خواند و گفت: موضوع سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر دولت نتواند حمایت کافی از بیماران صعب العلاج، سرطانی و... به عمل آورد، این افراد به زیر خط فقر سقوط خواهند کرد.

ارسال ۴۰ تن محموله امدادی و غذایی به افغانستان

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با انتقاد از نداشتن طرح جامع مدیریت بحران در روستاها، اذعان کرد: باید هر چه زودتر مرکزی به منظور کاهش خطر پذیری و پیشگیری در کشور راه اندازی شود.

وی به وجود ۲۰ فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی در سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: بر اساس توافق با مجلس پیش بینی می کنیم در پایان سال ۹۳، همه جغرافیای کشور از مزیت امداد هوایی برخوردار شود.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه هلال احمر در عرصه بین المللی فقط بازیگر فعال در حوزه سلامت است، گفت: در ۱۷ کشور دنیا دارای ۲۷ مرکز سلامت و ۲ بیمارستان هستیم که خدمات درمانی لازم را به نیازمندان ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه این جمعیت از حاشیه و حاشیه سازان دوری می کند، گفت: پیشاهنگ های جمعیت کار حاشیه ای می کردند و به همین علت آنها را حذف کردیم.

موسوی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی امداد و نجات گفت: اکنون ۲۰ فروند بالگرد داریم و امیدواریم با حمایت دولت و مجلس و توسعه ناوگان، بتوانیم به همه کشور خدمات رسانی کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به رانش زمین در افغانستان اشاره کرد و گفت: با مقامات افغانستان تماس گرفته شده است و آنها در حال تصمیم گیری برای درخواست کمک از ایران هستند، اما امدادگران و اقلام امدادی ما آماده ارسال به افغانستان است و به این منظور ۴۰ تُن مواد غذایی تهیه شده است.

وی از اعلام آمادگی هلال احمر به منظور راه اندازی پالایشگاه خون خبر داد و گفت: در این زمینه صحبت هایی شده استو با امضای توافقنامه نهایی میان رئیس جمعیت و وزیر بهداشت این پالایشگاه احداثمی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار