|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۳۵

عضو انجمن لوازم خانگی گفت: ۶۰ درصد قیمت لوازم خانگی تولید داخل وابسته به قیمت دلار است، ۲۵ درصد مربوط به نیروی انسانی و ۱۵ درصد متاثر از قیمت انرژی، لذا افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر چندانی بر قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نوید ایزدپناه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۰ درصد اجاق گازهای خارجی موجود در بازار تقلبی است و از قطعات تولیدکنندگان اصلی در آنها استفاده نمی شود، گفت: از ۱۵ برند مشهور اجاق گازهای خارجی موجود در بازار کشور، فقط ۳ برند سازنده کمپانی اصلی است و مابقی تولیدات تقلبی چین بوده و یا به صورت زیرپله ای در داخل کشور و با برند شرکت های مطرح جهان ساخته می شود.

عضو انجمن لوازم خانگی ایران با تاکید بر اینکه این محصولات یا گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند و یا گارانتی تقلبی از طرف فروشگاه ها برای آنها صادر می شود، افزود: براساس قانون استاندارد، محصولات خارجی در داخل کشور مشمول استاندارد اجباری نبوده و همین ضعف قانونی باعثشده سوءاستفاده کنندگان به تولید زیر پله ای محصولات تقلبی با برند شرکت های مطرح جهانی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب، این افراد از قانون استاندارد اجباری فرار کرده و یا واردکنندگان غیرقانونی، محصولات تقلبی چینی را بدون اخذ استاندارد ملی در بازار توزیع می کنند.

ایزدپناه همچنین با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی و میزان تاثیرپذیری صنعت لوازم خانگی از این قانون گفت: ۶۰ درصد قیمت لوازم خانگی تولید داخل وابسته به قیمت دلار است، ۲۵ درصد مربوط به نیروی انسانی و ۱۵ درصد متاثر از قیمت انرژی، لذا افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر چندانی بر قیمت لوازم خانگی نخواهد داشت.

وی، حجم تولید سالانه شرکت استیل البرز را یک میلیون و ۵۰۰ هزار محصول اعلام کرد و گفت: هدف این شرکت رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش سالانه است.

وی بااشاره به محصول جدید هودهای اینورتر با مصرف برق کمتر، صدای پایین تر و سرعت قبل تنظیم ۷ تا ۸ دورتولید این شرکت، گفت: استیل البرز اولین تولیدکننده سینک های شیشه ای در جهان است که موفق به اخذ لیسانس اختراع از انگلیس شده و توانسته با باز گذاشتن این لیسانس و اجازه تولید به شرکت های اروپایی از ۴ سال گذشته تاکنون فرهنگ استفاده از سینک های شیشه ای را در جهان گسترش دهد.

وی، همچنین با تاکید مجدد بر اینکه بزرگترین مشکل این صنعت، وجود کالاهای تقلبی در بازار است، گفت: تمام قطعات اجاق گازهای استیل البرز تولید ۲کارخانه بزرگ قطعه سازی ایتالیاSabafوDefendiاست و هیچ اجاق گاز دیگری در بازار کشور وجود ندارد که تمام قطعات آن متعلق به این ۲ کمپانی بین المللی باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار