|
|
کدخبر: ۱۷۰۶۶۲

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اعلام کرد: با دستور مقامات قضائی، استرداد وجوه واریزشده توسط بخشی از پذیره نویسان بانک لغو مجوز شده آریا آغاز شد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمو به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالمهدی ارجمندنژاد، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به این که حسب قوانین و مقررات، در مقطع بررسی تقاضای تاسیس بانک آریا، مبالغ پرداخت شده توسط موسسان و پذیره نویسان بانک لغو مجوز شده مزبور نزد بانک مرکزی واریز شده بود، پس از احراز تخلف برخی از موسسان و حسب دستور مقامات محترم قضایی، مبالغ یادشده نزد این بانک مسدود شد.

وی افزود: اخیراً با توجه به تعیین تکلیف مبالغ مسدود شده توسط دادستانی عمومی و انقلاب تهران و وصول فهرست اسامی بخشی از پذیره نویسان سهام بانک آریا از دادستانی، بانک مرکزی در اسرع وقت، ضمن هماهنگی با بانک ملت و سازمان بورس و اوراق بهادار، نسبت به آزادسازی وجوه(معادل مبالغ اعلام شده از سوی قوه قضائیه و مطابق فهرست اعلامی) اقدام نمود.

طبق اعلام مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی، با عنایت به این که گروهی از پذیره نویسان سهام بانک لغو مجوز شده آریا از بانک ملت و گروه دیگر از طریق کارگزاری های عضو فرابورس نسبت به پذیره نویسی سهام اقدام نموده بودند، آن دسته از اشخاص حقیقی که از طریق شعب بانک ملت اقدام به پذیره نویسی سهام نموده اند، می توانند با مراجعه به شعبه ای که در آن پذیره نویسی کرده اند، ضمن ارائه اصل و تصویر کارت ملی، شناسنامه و فیش واریزی(برگ خرید سهام بانک آریا) و اشخاص حقوقی با ارائه معرفی نامه نماینده تام الاختیار با امضای صاحبان مجاز، اساسنامه و آخرین تغییرات آن نسبت به انجام مراحل دریافت وجوه خود از شعبه مربوط اقدام کنند. ضمناً اشخاصی که از طریق کارگزاری های عضو فرابورس اقدام به پذیره نویسی نموده اند، با ارائه اصل و تصویر کارت ملی و شناسنامه به کارگزاری که در آن پذیره نویسی کرده اند، نسبت به معرفی شماره شبای حساب خود اقدام نمایند تا حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت، وجوه آنان به حساب معرفی شده واریز شود.

وی در خصوص پذیره نویسانی که اسامی آن ها در این مرحله از استرداد وجوه ذکر نشده است، اطمینان داد که در صورت وصول فهرست جدید از مرجع قضایی، بلافاصله ترتیبات لازم به منظور استرداد وجوه ایشان اتخاذ و مراتب به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

ارجمندنژاد در پایان خاطرنشان کرد: پذیره نویسان سهام بانک یادشده می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جزئیات نحوه استرداد وجوه، به پایگاه اطلاع رسانی بانک ملت و سازمان بورس و اوراق بهادار مراجعه نمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار