|
|
کدخبر: ۱۷۰۸۲۰

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی در گفت وگو با تسنیم خبر داد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی از تکمیل طرح هیئت امنایی شدن موزه ها تا ۲ ماه آینده و تقدیم آن به هیئت وزیران برای تصویب خبر داد.

محمدرضا کارگر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، در خصوص آخرین وضعیت هیئت امنایی شدن موزه های کشور اظهار داشت: موضوع هیئت امنایی شدن موزه ها در ذهن برخی افراد جا نیفتاده است و برخی فکر می کنند اگر یک موزه و محوطه تاریخی مثل سعدآباد را هیئت امنایی کردیم دیگر مسائل مالی موزه یا محوطه از گردن دولت برداشته می شود و خودش هزینه می کند و پول درمی آورد.

وی افزود: این در حالی است که قانون هیئت امنایی شدن موزه ها برگرفته شده از قانون هیئت امنایی شدن دانشگاه هاست و چون در دانشگاه ها قرار نیست ساختمانی را واگذار کنند و قرار نیست بودجه دانشگاه را این هیئت امنا تعیین کند و فقط شیوه مدیریت آن را هیئت امنایی می کند باید تغییراتی در این قانون برای موزه ها داده شود.

کارگر تصریح کرد: یعنی با قانون فعلی هیئت امنایی شدن دانشگاه ها اینگونه نیست که اگر سعدآباد را به هیئت امنا دادیم دیگر از فردا با آن کاری نداریم، بلکه تنها اتفاقی که می افتد بحثمدیریت است که هیئت امنایی می شود و دولت باید همه اعتبارات و هزینه ها را تامین کند و جدای از آن کنترلی روی بودجه هایی که ارسال می کند ندارد لذا ممکن است معضلات موجود از بین نرود چرا که اعتبارات همیشه کم است و ممکن است آرزوهای بلندی وجود باشد که موزه ها را تحت الشعاع قرار دهد.

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی ادامه داد: باید قانون موجود را آسیب شناسی کنیم و کاری کنیم که این موزه ها به سمت استقلال کامل پیش روند و به نوعی زمینه این کار را فراهم کنیم لذا قانون هیئت امنایی شدن باید بازنگری شود که در حال انجام است و در نهایت با یک تکمله به هیئت وزیران برود و اگر مورد تایید قرار گرفت آن موقع می تواند اجرایی شود.

کارگر خاطرنشان کرد: ولی اگر این قدر مطالعات کامل نشود اجرا را به تعویق می اندازد یا ممکن است با مشکلات به وجود آمده موجب این شود که هیئت امنایی شدن را ناموفق جلوه دهد بنابراین به دنبال سنجیدن تمام جوانب هستیم که اگر هیئت امنایی شدن موزه ها آغاز شد مشکلی در پیش نباشد.

مدیرکل موزه های سازمان میراثفرهنگی در پاسخ به این سوال که این آسیب شناسی چقدر طول می کشد گفت: امیدواریم به امید خدا این قانون ۲ ماه آینده برای تصویب کامل به هیئت وزیران برود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار