|
|
کدخبر: ۱۷۰۸۲۲

فولادگر در گفت وگو با تسنیم:

خبرگزاری تسنیم: رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس از اعلام جزئیات برنامه حمایتی دولت از تولید کنندگان در هفته آینده در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه وزارت صنعت هفته آینده جزئیات برنامه های حمایتی خود را از صنایعی که قیمت تمام شده آنها تحت تأثیر افزایش قیمت حامل های انژری قرار می گیرد اعلام می کند، اظهار داشت: برنامه های اعلامی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان هنوز مبهم است و فقط گفته شده به جای یارانه نقدی تسهیلات بانکی در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی با بیان این که وزارت صنعت باید با بررسی و آسیب شناسی مشکلات پیش روی تولیدکنندگان برنامه مسنجمی را برای تحقق اهداف خود اعلام نماید، افزود: نقش قیمت سوخت در قیمت تمام شده تولیدکنندگان باید به روشنی ارزیابی شود.

این عضو کمیسیون صنایع در رابطه با مشکلات واحدهای تولیدی در تأمین مواد اولیه خود از پتروشیمی ها که این روزها با ابهامات زیادی همراه بوده و انتقاداتی را از سوی تولیدکنندگان به دنبال خود داشته است، اظهارداشت: متأسفانه تولیدکنندگان در تأمین مواد پتروشیمی مورد نیاز خود با دلالان و رانت بازی های زیادی روبه رو هستند. حال قرار است کمیسیون صنایع این موضوع را با همکاری کارگروه تخصصی پتروشیمی مورد بررسی قرار دهد.

وی تصریح کرد: هر گونه تصمیم در چگونگی عرضه محصولات پتروشیمی اجماع نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، صنعت پتروشیمی و سازمان بورس را می طلبد و وزیر صنعت به تنهایی نمی تواند در این رابطه تصمیم گیری کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار