|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۰۳

مدیر کل آموزش و پرورش تهران:

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: کسری خدمت به جامعه معلمان با هر دلیلی چیزی جز بهانه نیست،. نقش کلیدی برای ساختن آینده جامعه در نظام تعلیم و تربیت خلاصه می شود، این موضوع یک تعارف نیست بلکه یک واقعیت است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم تقدیر از معلمان نمونه اظهار داشت: تمام گروه های علمی بدون استثناء مقام معلم را در پایه گذاری توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جوامع منحصر به فرد می دانند. هیچ توسعه ای اتفاق نمی افتد مگر اینکه نقش معلم در آن بی بدیل باشد.

وی افزود: وقتی می گوییم معلم، منظورمان مجموعه نظام تعلیم و تربیت است که اهدافش توسط معلمان در کلاسهای درس پیاده و در روح و جسم دانش آموزان نهادینه می شود و نتیجه آن ارتقاء فرهنگ اسلامی در حوزه های مختلف است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شاید بتوان جامعه را بدون بسیاری از مشاغل تصور کرد اما آیا می توان یک لحظه جامعه را بدون معلم تصور کرد؟ گفت: آیا می توان تولید یک خدمت یا محصول را در کشور متصور شد بدون اینکه پشت تولید آن محصول معلم نقش داشته باشد؟

چهاربند عنوان کرد: امروز در هر جای کشور که شاهد توسعه هستیم بدون تردید آن را مدیون معلمان خواهیم بود، هرچه معلمان یک جامعه موثرتر باشند آن جامعه مقتدرتر و توسعه یافته تر خواهد شد بنابراین برای داشتن یک جامعه توسعه یافته یک آموزش و پرورش توسعه یافته نیاز داریم و برای دست یابی به آموزش و پرورش متعالی باید به معلمان توجه ویژه ای کنیم.

وی با اشاره به اینکه کسری خدمت به جامعه معلمان با هر دلیلی چیزی جز بهانه نیست، گفت: هر آرزویی که برای کشور دارید اول باید این آرزو را برای معلمان داشته باشید. نقش کلیدی برای ساختن آینده جامعه در نظام تعلیم و تربیت خلاصه می شود و رکن اصلی نظام و تعلیم و تربیت معلم است، این موضوع یک تعارف نیست بلکه یک واقعیت است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار