|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۴۲

خبرگزاری تسنیم: پایگاه هندی بیزینس لاین اعلام کرد شرکت مانگالور هند ۱.۵ میلیارد دلار بدهی به ایران دارد که احتمالا این مبلغ را در ۳ قسط ۵۰۰ میلیون دلاری تسویه خواهد کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از پایگاه اینترنتی دِ هندو بیزینس لاین، سرنوشت صندوق دولتی پیشنهاد شده برای حمایت از پالایشگاه های هندی استفاده کننده از نفت ایران، در ماه جولای یعنی زمانی که کاهش تحریم های فعلی علیه ایران به اتمام برسد، مشخص خواهد شد.

همزمان با تشدید تحریم ها علیه ایران و خودداری شرکت های بیمه اتکایی غربی از پذیرش ریسک شرکت های بیمه ای ارائه دهنده خدمات به پالایشگاه های هندی دریافت کننده نفت از ایران، دهلی نو تصمیم گرفته بود یک صندوق دولتی با اعتبار ۲ هزار کرور روپیه برای حمایت از این شرکت ها، راه اندازی کند.

ساوراب چاندرا، یکی از مقامات وزارت نفت و گاز طبیعی هند در این باره گفت، «این تصمیم در سطح مقامات ارشد گرفته شده است. وضعیت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و پس از آن در مورد ایجاد این صندوق تصمیم گیری خواهد شد.»

هرچند شرکت های بیمه ای هندی در فهرست تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا قرار ندارند، اما آنها به دلیل بالا بودن ریسک فعالیت هایشان، به شرکت های بیمه اتکایی غربی وابسته اند.

یک مقام دیگر در وزارت نفت هند گفت: «کانال های دیگری بری بیمه اتکایی مورد توجه قرار گرفته اند. مشکل ما با شرکت های بیمه اتکایی اتحادیه اروپا است. شرکت ها می توانند به شرکت هایی در دیگر کشورها نظیر ژاپن مراجعه کنند.»

بر اساس این گزارش مجموع مبلغ بدهی نفتی هند به ایران بیش از ۳ میلیارد دلار است. این پول قرار است از طریق عمان پرداخت شود.

منابع صنعتی هند گفتند، هند از ایران خواسته است که پرداخت ها را به ریال عمان انجام دهد. اما مقامات وزارت نفت هند در این باره اظهار نظری نکرده اند. شرکت مانگالور هند، بدهی حدودا ۱.۵ میلیارد دلاری خود به ایران را احتمالا در ۳ قسط ۵۰۰ میلیون دلاری تسویه خواهد کرد.

به دنبال تحریم های غرب علیه ایران، هند مکانیزم پرداخت به روپیه را به اجرا گذاشته است، که به این کشور اجازه می دهد، ۴۵ درصد پول نفت ایران را به روپیه پرداخت نماید.

انتهای پیام / / ۱۵


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار