|
|
کدخبر: ۱۷۰۹۸۴

خبرگزاری تسنیم: ۴۶ معلم نمونه کشوری و استانی آموزش و پرورش شهر تهران طی مراسمی با حضور وزیر و مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران تقدیر شدند. در این مراسم معلمان نمونه درد دل هایی را نیز داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، مراسم تقدیر از ۳ معلم نمونه کشوری و ۴۳ معلم نمونه استانی، آموزش و پرورش شهر تهران شب گذشته با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از مدیران سابق آموزش و پرورش شهر تهران، اعضای شورای شهر و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این مراسم معلمان نمونه مورد تقدیر قرار گرفتند آن ها ضمن قدردانی از این اقدام آموزش و پرورش، هنگام مشاهده خبرنگاران درد دل ها و خواسته های خود را در فرصت کوتاهی که وجود داشت بیان کردند.

تعدادی از معلمان نمونه گلایه داشتند که از آن ها صرفاً با پرداخت وجه نقد تقدیر و تمام ماجرا به همین جا ختم می شود در حالی که می توان از معلمان نمونه که دارای استعداد و توانمندی های مختلفی هستند، استفاده بسیاری برد.

عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان نیز از دیگر گلایه های معلمان نمونه بود، آن ها معتقد بودند که هم اکنون حقوق معلمان کم است و داشتن مدرک بالاتر بر روی سطح حقوق دریافتی معلمان تاثیر چندانی ندارد. در مقایسه با کارمندان سایر وزارتخانه ها نیز حقوق معلمان کم است.

حتی یکی از معلمان نمونه علت عدم اجرای نظام رتبه بندی معلمان را از وزیر آموزش و پرورش جویا شد.

اجرای گواهینامه نوع دوم از سایر خواسته های معلمان نمونه بود. آن ها در این خصوص گفتند: به مدارس اعلام کردند که مدارک معلمان را جمع آوری کنید اما مجدداً اعلام شد که دست نگه دارید و فعلاً برای این موضوع کاری انجام ندهید.

تعداد بالای شاگردان در کلاس درس و کاهش افت کیفیت آموزش ارائه شده بخش دیگر از صحبت های کوتاه معلمان نمونه با خبرنگاران بود. آن ها گفتند که در اغلب کلاس ها ۳۵ تا ۴۰ شاگرد حضور دارند که این موضوع کیفیت آموزش در سطح مدارس را کاهش می دهد.

** علی رغم مشکلات موجود برای فرهنگیان، روحیه و تلاش آن ها قابل تقدیر است

به گزارش تسنیم در این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از معلمان نمونه اظهار داشت: آموزش و پرورش کشور با اتکا به تلاش ها، انگیزه و گذشت معلمان می تواند از نوآوری، خلاقیت و پویایی برخوردار شود.

وی افزود: علی رغم مشکلاتی که در جامعه برای فرهنگیان وجود دارد اما روحیه و تلاش آن ها قابل تقدیر است و امیدواریم آموزش و پرورش در این دولت خدمات بیش تری را به فرهنگیان ارائه دهد. یقیناً آموزش و پرورش با اتکا به اعتبارات دولتی نمی تواند تمام کارها را انجام دهد بنابراین توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از سیاست های اصلی ما است.

** معلمان باید پیامبرانه تلاش کنند

حسین مظفر، وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده مجلس نیز در این مراسم گفت: شهید مطهری با مکاتب کمونیسم و لیبرالیسم مقابله می کرد از سوی دیگر بخشی از مبارزات وی با افراد متحجر بود و در آخر نیز جان خود را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد.

وی بیان کرد: مطهری پیامبرانه در این عرصه تلاش کرد بنابراین تلاشش جاودان ماند، معلمان نیز باید پیامبرانه اقدام کنند، روش پیامبران، عالمانه، مسئولانه و دردمندانه بود. معلمان علاوه بر مسئول و آگاه بودن وظیفه بزرگی دارند که تربیت صحیح نوجوانان است. متأسفانه بسیاری از گرفتاری ها در جامعه به دلیل تربیت تک بعدی است. روح انسان اگر در مسیر درست قرار نگیرد، دچار انحراف می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه استعدادهای انسان باید توسط معلم شکوفا و هدایت شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار