|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۹۹

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل تشدید تنش ها در اوکراین، برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در سه هفته گذشته رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، قیمت طلا امروز دوشنبه به دلیل پیش خریدهای صورت گرفته و افزایش تنش ها در اوکراین، برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در سه هفته گذشته رسید.
سرمایه گذاران همچنان در مورد اینکه آیا این افزایش ها می تواند پایدار باشد یا نه، تردید دارند. این در حالی است که چندین بازار امروز تعطیل بودند و خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا همچنان نشان از حس نامساعد سرمایه گذاران نسبت به بازار فلز زرد داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به ۱۳۰۸ دلار و ۵۰ سنت در ساعات اولیه امروز که بالاترین رقم از ۱۵ آوریل تاکنون بود، با ۰.۵ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل، به ۱۳۰۶ دلار و ۲۹ سنت رسید.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ به رویترز گفت: «ما هفته گذشته روند کاهشی شدیدی را تجربه کردیم. بنابراین قیمت طلا به دلیل پیش خریدها و پیش بینی ها در مورد اینکه احتمالا وضعیت اوکراین بدتر شود، در حال افزایش است.» وی افزود: «بازار در قیمت بالای ۱۳۰۰ دلار تحت حمایت خواهد بود تا زمانی که فردا نقدینگی به بازار برگردد.»
جدایی طلبان طرفدار روسیه روز یکشنبه به یک ایستگاه پلیس در شهر اودسا یورش بردند و نزدیک به ۷۰ جدایی طلب را آزاد کردند.
جدایی طلبان دو روز پس از آنکه ۴۰ فعال طرفدار روسیه در آتش سوزی ای در یک ساختمان تحت اشغال کشته شدند، پس از درگیری با گروه های طرفدار کیف، شیشه ها و در ورودی کمپ پلیس را شکستند.
جذابیت بازار طلا در هنگامه بروز وضعیت های فوق العاده اقتصادی و سیاسی افزایش می یابد.
روز جمعه، و پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا، قیمت طلا به رقم ۱۲۷۶ دلار و ۶۰ سنت که پایین ترین قیمت یک هفته اخیر بود، رسید. اما به دلیل افزایش قابل ملاحظه تعداد افراد انصراف دهنده از جستجو برای کار در آمریکا و بالا گرفتن تنش ها در اوکراین، قیمت ها تا پایان همان روز ۱.۳ درصد افزایش یافت.
انتهای پیام / / ۱۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار