|
|
کدخبر: ۱۷۱۱۲۸

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، پس از آنکه آمارهای جدید نشان داد بخش تولید چین برای چهارمین ماه متوالی در آوریل، با کاهش مواجه شده است و در حالی که افزایش تنش ها در اوکراین جلوی کاهش بیشتر قیمت ها را گرفت، قیمت نفت برنت امروز با طی روندی نزولی به ۱۰۸ دلار نزدیک شد.
با کاهش شاخص مدیران خرید اچ اس بی سی در ماه آوریل به ۴۸.۱ واحد که پایین تر از آمارهای اولیه بود، اما اندکی نسبت به پایین ترین رقم ۸ ماه اخیر در ماه مارس بهتر بود، اقتصاد چین همچنان به کاهش سرعت رشد خود ادامه داد.
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در سیدنی در این باره به رویترز گفت: «قیمت نفت به پشتوانه این ارقام در حال کاهش یافتن است و این روند ممکن است در کل بعد از ظهر امروز در آسیا ادامه یابد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از افزایش ۸۳ سنتی در جلسه گذشته، امروز ۱۳ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۴۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از ۳۴ سنت افزایش در روز جمعه، امروز ۷ سنت دیگر افزایش یافت و به ۹۹ دلار و ۸۳ سنت رسید.
آمارهای اقتصادی ناامید کننده چین پس از آن منتشر شد که در ماه آوریل ۲۸۸ هزار فرصت شغلی جدید به اقتصاد آمریکا اضافه شد که بیشتر از میزان پیش بینی ها و بالاترین افزایش از ژانویه ۲۰۱۲ تاکنون بود. این آمار امیدوار کننده از اقتصاد آمریکا، روز جمعه موجب تقویت قیمت نفت شد.
له بران افزود: «اظهارنظرهای اخیر از سوی بانک خلق چین نشان می دهد که سیاست محرک اقتصادی فعلا قرار نیست در دستور کار دولت این کشور قرار بگیرد، اما در آینده اگر آمارهای رشد اقتصادی این کشور همچنان ناامید کننده باشد، ممکن است شاهد برخی اقدامات محرک اقتصادی از سوی پکن باشیم.»
انتهای پیام / / ۱۲

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار