|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۳۳

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته بین الملل صلیب سرخ جهانی از بسته نشدن زندان گوآنتانامو انتقاد کرد و گفت: ۱۰ سال است که از این بازداشتگاه بازدید بعمل می آوریم و مقامات دولت آمریکا برای بسته نشدن این بازداشتگاه باید پاسخ دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، پیتر مائورو در حاشیه بازدید از افتتاحیه مسیر صلح موزه هلال احمر ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره یکی از چالش های بزرگ دنیا که مربوط به بسته نشده زندان گوآنتانامو است و اینکه چرا کمیته بین المللی صلیب سرخ براساس وظایفش برای بسته شدن این زندان اقدام نمی کند اظهار داشت: این سوال را باید از مقامات دولت آمریکا بپرسید نه رئیس کمیته صلیب سرخ ولی با این حال براساس وظایفی که داریم ۱۰ سال است که از این زندان بازدید به عمل می اورید.

وی افزود: کمیته صلیب سرخ براساس وظیفه اش از ۱۰۰ زندان در جهان بازدید بعمل می آورد به طوری که براساس اخرین آمارها در سال گذشته از ۷۵۰ هزار زندانی بازدید بعمل آوردیم.

مائورو درباره بسته نشدن زندان گوآنتانامو نیز عنوان کرد در ده سال گذشته بازدیدها و ملاقات متعددی با زندانیان بازداشتگاه گوآنتانامو داشتیم و این بازداشت را مورد ارزیابی قرار دادیم و گزارشات محرمانه خودمان را در اختیار مقامامت اداره کننده این بازداشتگاه برای بازبینی قرار داده ایم.

رئیس کمیته صلیب سرخ جهانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران درباره وضعیت مسلمانان میانمار نیز گفت: در طی سال گذشته امداد رسانی صلیب سرخ به افراد نیازمند در میانمار افزایش یافت که در قالب حمایت هایی شامل خدمات درمانی بوده است و از افرادی که در زندان های این کشور حضور دارند نیز ملاقات ها و بازدیدهای لازم صورت پذیرفته است.

در حاشیه افتتاحیه مسیرصلح موزه هلال احر ایران سیداحمد موسوی دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اقدامات این جمعیت برای زندانیان ایرانی در کشورهای جنوب شرق آسیا عنوان کرد: نهضت صلیب سرخ در دو زمینه فدراسیون و کمیته فعالیت می کند که فدراسیون اقدامات بشردوستانه در حوادثو بلایای طبیعی را در سرلوحه فعالیت هایش دارد و کمیته صلیب سرخ نیز در مورد اسرا و ارتباط آنها با خانواده هایشان فعالیت می کند. براین اساس ما نیز اقدامات موثری در این راستا انجام می دهیم کما اینکه در رفرنس های حقوق بشر از مفاد و مولفه های اساتید ایرانی استفاده شده است. براین اساس در راستای تعاریف مسئولیت ها می توانیم در این مقولات اقدام کنیم و حضور رئیس کمیته صلیب سرخ در ایران نیز برای تقویت همکاری ها با ایران است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار