|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۵۷

رئیس سازمان غذا و دارو:

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو از الکترونیکی شدن نسخه نویسی پزشکی خبر داد.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، رسول دیناروند در نشست رئیس جمهوری با وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه که همزمان با آغاز طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۳ سیاست های تأمین و تدارک دارو به سمت حمایت از تولید داخل و همچنین کاهش هزینه های دارویی مردم ادامه خواهد داشت.

وی همچنین، به حوزه نظارت بر کیفیت و سلامت فرآورده های غذایی و سایر کالاهای سلامت محور اشاره کرد و افزود: تقویت برنامه های نظارتی بخصوص نظارت در سطح عرضه را پیگیری می کنیم. همچنین، در زمینه های کاهش مصرف مواد آسیب رسان به سلامت مانند نمک، روغن(به خصوص اسیدهای چرب ترانس و اشباع) و شکر تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو، برنامه نسخه نویسی الکترونیک به منظور منطقی کردن تجویز و مصرف دارو و راه اندازی پورتال دارویی برای نظارت دقیق بر تمام فرایندهای تأمین، تدارک، توزیع و عرضه دارو را از دیگر اولویت های سال ۹۳ این سازمان اعلام کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: دولت در سال ۹۲ موفق شد که بحران دارویی را که از نیمه اول سال در کشور ایجاد شده بود با بسیج امکانات خود حل کند و شاهد آرامش در بازار دارویی و دسترسی مردم به داروها بودیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار