|
|
کدخبر: ۱۷۱۵۹۰

هاشمی:

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت گفت: دولت به تمام وعده هایی که به مردم برای کاهش درد و رنج شان داده است، پایبند می ماند.

به گزارش حوزه سلامتخبرگزاری تسنیم، سید حسن هاشمی در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، با اشاره به اینکه این نشست شروع بخشی از طرح های دولت برای کاهش هزینه های مردم و ساماندهی به امر بهداشت و درمان است، اظهار داشت: حجه السلام روحانی، رئیس دولت یازدهم در وزارت بهداشت حضور یافت و به مطالبی اشاره کرد که مایه دلگرمی و امید بود.

هاشمی ادامه داد: نگاه رئیس جمهور به حوزه سلامت بسیار تخصصی و علمی است، ضمن اینکه به نظر وی اولویت های سیستم بهداشت و درمان شامل نظام ارجاع، سطح بندی خدمات، پیشگیری از تقاضاهای القایی، کنترل مصرف بی رویه دارو، سرمایه گذاری در زمینه فناوری تجهیزات پزشکی، کاهش وابستگی به خارج از کشور جهت تامین دارو و رسیدن به مرجعیت علمی در سطح منطقه، توجه به اخلاق پزشکی و مبارزه با فساد در بخش های مختلف و در نهایت توجه به ارتقاء فرهنگ عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه رئیس دولت یازدهم حامی جدی نظام ارجاع و معتقد به نقش محوری پزشک عمومی در جامعه است، گفت: این نگاه باید با فرهنگ سازی در بین مردم تقویت شود.

به عقیده هاشمی، نگاه دولت یازدهم به حوزه سلامت امیدوار کننده است و دولت نیز به تمام وعده هایی که به مردم جهت کاهش درد و رنج آنها داده، پایبند می ماند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون در یک مسیر قانونی گام برداشته ایم که مطلوب نظر نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز قرار گرفته است، گفت: کمیسیون بهداشت در رسیدن به این نقطه که یک شروع برای ایجاد تحولات ساختاری است، کمک فراوانی کرده است گرچه ممکن است در نتیجه برخی نگرانی ها، اختلاف نظرهایی بوجود بیاید ولی در نهایت همگی در مسیر مشترک خدمت به مردم گام بر می داریم.

هاشمی در پایان با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی که افتاده باید ما را دلخوش کند، خاطرنشان کرد: مجلس و دولت در بدترین شرایط اقتصادی بیشترین توجه را به امر سلامت داشته اند و در حال حاضر تمام تلاشمان باید روی تجمیع منابع و بیمه های کارآمد باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار