|
|
کدخبر: ۱۷۱۶۶۰

معاون توسعه و ساخت آزادراه ها:

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه و ساخت آزادراه ها با اشاره به این که هزینه های بخش خصوصی در ساخت آزادراه از محل دریافت عوارض تامین می شود گفت پیش بینی می کنیم عوارض آزادراه قم گرمسار ۴۵۰۰ تومان شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، حسن احمدی نوری در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزادراه قم گرمسار گفت: آزادراه ها به صورت مشارکتی ساخته می شوند و پروژه هایی که توجیهات فنی، مالی و اقتصادی داشته باشند با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شوند.

وی با بیان این که ساخت آزادراه به اقتصاد کشور کمک می کند و دلالی در ارز و دلار نیز افزود: پس از دوران ساخت، میزان سود مشخص و از محل عوارض تامین می شود که پس از پایان دوران مشارکت آزادراه به دولت واگذار می شود.

معاون توسعه و ساخت آزادراه ها با تاکید بر این که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی آزادراه مجددا به بخش خصوصی واگذار می شود اظهار کرد در حال حاضر ۲۱۱۵ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که در سال ۹۳ نیز ۱۶۵ کیلومتر دیگر به بهره بردرای می رسد.

احمدی نوری با اشاره به این که همزمان با ساخت آزادراه راه جایگزینی ساخته می شود گفت: کاربران این اختیار را دارند که از آزادراه استفاده کنند اما در قبال خدمات باید هزینه را بپردازند.

وی با بیان این که در جاهایی که نرخ عوارض خیلی بالا می رود دولت کمک کرده و عوارض را متعارف می کند گفت: پیش بینی می کنیم هر کیلومتر آزادراه قم گرمسار ۲۵ تا ۳۰ تومان عوارض داشته باشد. به عبارت دیگر عوارض این آزادراه حدود ۴۵۰۰ تومان است.

معاون توسعه و ساخت آزادراه ها گفت: در گذشته ما هر کیلومتر آزادراه را با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان می ساختیم این در حالی است که هزینه ساخت آزادراه در دشت به ازی هر کیلومتر ۷ میلیارد تومان، در ماهور ۱۲ میلیارد تومان و در کوهستان ۳۵ میلیارد تومان است.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار