|
|
کدخبر: ۱۷۱۷۸۷

براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، از اول فروردین تا آخر بهمن ماه سال ۹۲ در مجموع چهار میلیارد و ۵۴ میلیون دلار سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش بیش از ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنا به اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به کشور در دوره ۱۱ ماهه سال ۹۲ به میزان ۹.۵ درصد بوده،این درحالی است کهدر دوره ۱۱ ماهه ۱۳۹۱ در مجموع شش میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی وارد کشور شده بود.

علاوه بر این، ارزش واردات براساس قسمت های عمده تعرفه ۱۱ ماهه ۹۲ - ۱۳۹۱ نشان می دهد که میزان واردات فلزات معمولی و مصنوعات آنها در ۱۱ ماهه ۹۲ به رقم ۱۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۱ کاهش ۹.۶ درصدی داشت.

سهم واردات فلزات معمولی و مصنوعات آنها در جدول اقلام عمده وارداتی ۲۳.۷ درصد بود که بالاترین میزان واردات کشور در این دوره زمانی محسوب می شود و پس از آن محصولات نباتی و محصولات صنایع پتروشیمی قرار داشتند.

همچنین میزان واردات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه ۹۲ به یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون دلار رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۱ کاهش ۱.۶ درصدی داشت.

در عین حال، سهم محصولات معدنی وارداتی در جدول ۱۰ قلم کالای عمده بالغ بر ۳.۵ درصد ثبت شده است.

ارزش مجموع ۱۰ قلم کالای عمده وارداتی در ۱۱ ماهه ۹۲ برابر با ۳۷ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۱ کاهش ۹.۹ درصدی را نشان می دهد.

کل واردات ۱۱ ماهه سال ۹۲ به میزان ۴۲ میلیارد و ۷۹۶ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۱ بالغ بر ۱۲ درصد کاهش داشت. کل واردات ۱۱ ماهه ۱۳۹۱ به میزان ۴۸ میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار بود.

فهرست اقلام وارداتی یاد شده، فلزات معمولی و مصنوعات آنها، محصولات نباتی، محصولات صنایع شیمیایی، سنگهای گرانبها یا سنگهای نیمه گرانبها، محصولات صنایع غذایی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و ادوات برقی، چربیها و روغنهای حیوانی یا نباتی، محصولات معدنی، چوب و اشیاء چوبی را شامل می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار