|
|
کدخبر: ۱۷۱۸۸۳

مدیر امور بین الملل وزارت نفت:

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور بین الملل وزارت نفت با اعلام اینکه مذاکرات با روسیه برای تهاتر نفت با کالا تاکنون به نتیجه نرسیده است، شرایط دریافت جریمه از پاکستان به دلیل تأخیر در ساخت خط لوله گاز وارداتی از ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، علی ماجدی در حاشیه مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در مورد نتیجه مذاکره ایران با روسیه برای تهاتر نفت با کالا، اظهار داشت: تاکنون مذاکرات با این کشور به جایی نرسیده است و همچنان ادامه دارد.

وی در مورد ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور گفت: متأسفانه پاکستان تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است این کشور باید ۷۸۰ کیلومتر خط لوله را تا پایان سال ۲۱۴ می ساخت که تاکنون شروع به ساخت این خط لوله نکرده است.

مدیر امور بین الملل وزارت نفت با اشاره به اینکه براساس قرارداد بین ایران و پاکستان باید صادرات گاز به پاکستان از دسامبر ۲۰۱۴ آغاز شود، گفت: با توجه به اینکه طرف پاکستانی در این زمینه اقدامی صورت نداده است تکمیل خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان در خاک این کشور حداقل به دو تا سه سال زمان نیاز دارد.

ماجدی با تأکید براینکه این خط لوله در زمان مقرر ساخته نخواهد شد، اظهار کرد: هم اکنون صدای واحدی از طرف پاکستانی در مورد ساخت این خط لوله شنیده نمی شود از یک سو مقامات سیاسی این کشور برای تکمیل این خط لوله ابراز علاقه می کنند ولی از سوی دیگر به اجرای آن پایبند نیستند.

وی با یادآوری اینکه مسائل حقوقی این قرارداد بدون توجه به مسائل سیاسی پابرجاست، ابراز امیدواری کرد: در دیدار نوازشریف رئیس جمهوری پاکستان از ایران این کشور بتواند یک سیاست واحد را در ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان اتخاذ کند.

مدیر امور بین الملل وزارت نفت خاطرنشان کرد: اگر پاکستان درساخت خط لوله مورد نظر جدی باشد ایران با توجه به تلاش آنها شرایط را می سنجد.

ماجدی درمورد اخذ غرامت از پاکستان به دلیل تأخیر در ساخت این خط لوله، توضیح داد: تا پس از اتمام سال ۲۰۱۴ نمی توان مسئله غرامت را مطرح کرد.

وی ادامه داد: پس از پایان این سال در صورتی که یکی از طرفین خواهان غرامت باشند می توانند ردخواست خود را به داوری برده و تقاضای غرامت کنند.

مدیر امور بین الملل وزارت نفت وجود مشکلات فنی در صادرات گاز به اروپا را رد و تأکید کرد: چنین مسئله ای درست نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار