|
|
کدخبر: ۱۷۱۹۵۷

عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک غنی شده با کلسیم و ویتامین D برای اولین بار در ایران خبرداد و گفت: استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریمی گفت: امروزه در سراسر جهان، استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال، جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است. در این میان، استفاده از این غذاها به خصوص در مواردی که با ویتامین های مورد نیاز بدن و کلسیم مورد نیاز استخوان ها غنی شده باشد، بیش از پیش حایز اهمیت خواهد بود.

عضو انجمن شیرینی و شکلات از تولید کیک بینگوپلاس به عنوان اولین کیک غنی شده با ویتامین دی و کلسیم، در کشور توسط متخصصان خبرداد و افزود: طبق تحقیقات انجام شده، تامین مقدار مورد نیاز روزانه ویتامینD، به جذب بهتر کلسیم کمک می کند.

وی تصریح کرد: هر فرد روزانه به حداقل ده میکروگرم ویتامینDو ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. بنابراین امروزه در سراسر جهان استفاده از غذاهای غنی شده با توجه به هزینه کمتر و مصرف ساده تر به خصوص در اطفال جایگزین تجویز مکمل های دارویی شده است.

به گفته کریمی، با توجه به تاثیر ویتامینDبر جذب کلسیم، کیک های غنی شده بینگوپلاس که مورد تائید سازمان غذا و داروی ایران نیز می باشد، از ترکیب این دو ماده به منظور افزایش جذب و تامین بخش مهمی از نیاز روزانه افراد به کلسیم و ویتامینDتولید شده و می تواند به عنوان مکملی ایده آل جهت تامین سلامتی و شادابی تمامی گروه های سنی پیشنهاد شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار