|
|
کدخبر: ۱۷۲۰۷۸

نخستین زن معلم در کهگیلویه و بویراحمد از خاطرات دوران تدریس خود گفت، آن جا که به نصیحت آموزش و پرورش برای خرید باغ توجهی نکرد.

به گزارش مشرق،این روزها در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر ادارات و دستگاه ها در حال برگزاری برنامه های تجلیل از معلمان و اساتید هستند و این اقدام خوب باشکوه تر از سال های قبل در حال برگزاری است.

دستگاه هایی همانند دانشگاه پیام نور، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها و نهادها دین خود را در این هفته به خوبی ادا کردند.

یکی از این دستگاه ها که به خوبی از معلمان تجلیل کرد پیام نور بود که در حرکتی خوب و زیبا پیشکسوتان فرهنگی استان را دور هم جمع کرد و به پاس سال ها زحمت و مرارت آن ها برایشان جشن باشکوهی گرفت.

در این بین بیان خاطرات معلمان پیشکسوت برای دانشجویان و اساتید به قدری شنیدنی بود که سیل اشک از گونه ها جاری شد.

گردآفرین بویراحمدی یکی از معلمان پیشکسوت بود که نام نخستین معلم زن بویراحمدی را به خود اختصاص داده است.

بویراحمدی چند دقیقه ای بیشتر برای جمع سخن نگفت و تنها سخنش نیز خاطره ای شنیدنی بود که اشک همه را در سالن الغدیر پیام نور درآورد.

این معلم پیشکسوت در بیان خاطره خود این گونه گفت که وقتی حقوق ما در دوران معلمی چند تومان بیشتر نبود آموزش و پرورش از ما خواست تا برای امرار معاش بخشی از این پول را خرج آبادانی زمین ها کرده و باغی برای خود دست و پا کنیم.

گردآفرین بویراحمدی ادامه داد: برخی این کار را کردند ولی من این فکر را کردم که اگر بخواهم هم درس بدهم و هم باغداری کنم بچه ها در این بین ضرر می کنند به همین خاطر از خیر باغ گذشتم.

اولین زن معلم بویراحمدی به سال های بعد از آن روزگاران اشاره کرد که همه باغ داشتند و او باغ و بوستانی نداشت اما این گونه خود را راضی کرد که وقتی دانش آموزان خود را در ادارات و دستگاه ها می بیند هر کدام گلی هستند که عطری خوش تر از همه گل های جهان دارند.

بویراحمدی گفت: وقتی به اداره ای می روم و این بچه ها به احترام من از جا برمی خیزند و صندلی زیر پایم می گذارند و دست به سینه می ایستند هیچ گاه به باغ و بوستان ظاهری دنیوی فکر نمی کنم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار