|
|
کدخبر: ۱۷۲۱۳۳

رئیس کل گمرک ایران گفت: سالیانه ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود و هر یک دلار واردات غیرقانونی از این طریق یعنی اینکه برای خارج از کشور اشتغال ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود کرباسیان با تاکید بر به کارگیری فن آوری نوین به عنوان بهترین راه حل برای بهبود خدمات در گمرک گفت: راه حل ارتقای سطح خدمات گمرکی این است که باید سیستم های گمرکی را بهبود و سرعت کار را افزایش دهیم و مردم از قوانین مطلع شوند تا شفاف عمل کنیم و همه اینها در به کارگیری فن آوری روز در گمرک خلاصه می شود.

رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد: باید صاحبان کالا و خدمت گیرندگان هر گمرک به سامانه اظهار از راه دور وصل شوند و به کارگیری سیستم جامع گمرکی وظیفه تک تک کسانی است که در گمرک انجام وظیفه می نمایند.

کرباسیان بار دیگر بر حمایت قاطعانه مدیریت گمرک از صادر کنندگان و صادرات غیرنفتی کشورمان تأکید و از کمبود امکانات در برخی از گمرکات مهم صادراتی در مرزها انتقاد کرد و به عنوان نمونه اظهار داشت: امکانات و وضعیت معیشتی و رفاهی موجود در گمرک پرویز خان که یکی از مهم ترین گمرکات صادراتی کشور است، بسیار تأسف بار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم تجارت قانونمند در کشور اشاره کرد و گفت: گمرکات باید از تجارت قانونی در کشور حمایت کنند و اجازه ندهند قیمت تمام شده کالاها افزایش یابد.
کرباسیان اظهارداشت: شرایطی ایجاد نکنیم که بعضی مقررات دست و پاگیر زمینه های سوء استفاده برخی افراد را فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه از وجود برخی فسادها در گمرکات طی سال های گذشته به شدت انتقاد کرد و گفت: ما نماینده دولت و مردم هستیم و نباید اجازه دهیم چنین اتفاقاتی در گمرک بیافتد.

کرباسیان گفت: ما چطور بپذیریم ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق سالانه وارد کشور شود؟ هر یک دلار یعنی یک اشتغال در بیرون از کشور. رئیس کل گمرک تأکید کرد: باید هر یک به سهم خود در گمرکات برای بهبود رتبه فضای کسب و کار کشورمان در دنیا بیشتر تلاش کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار