|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۰۷

رییس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: رییس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی از تصویب ۲۱۵ میلیون دلار طرح جدید سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی با حضور بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی برگزار گردید و طرحهای جدید سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسید.

علیشیری در حاشیه جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: در این جلسه هفت طرح جدید سرمایه گذاری خارجی به ارزش معادل ۲۱۵ میلیون دلار، به همراه موارد دیگر مرتبط به طرح های سرمایه گذاری خارجی مورد تصویب قرار گرفت.

علیشیری در ادامه افزود: از جمله طرحهای مصوب در این هیات، سرمایه گذاری خارجی در طرح ایجاد واحد گردشگری از نوع مجتمع اقامتی و پذیرایی، تفریحی، توریستی و ورزشی، طرح های تولید فراورده های گوشتی، تولید قطعات تراکتور، تولید سیب زمینی نیمه آماده منجمد، تولید ریل آسانسور، تولید استیپل و طرح هتل آپارتمان می باشد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری خارجی در ادامه افزود: ایجاد واحد گردشگری از نوع مجتمع بزرگ اقامتی و پذیرایی، تفریحی، توریستی و ورزشی توسط یک شرکت آسیایی در استان گلستان خواهد بود که اجرای این طرح ضمن کمک به رشد صنعت گردشگری در کشور منجر به ایجاد ۵۵۰ فرصت شغلی خواهد شد.

علیشیری همچنین گفت: یکی از طرح های مصوب، سرمایه گذاری یکی از ایرانیان مقیم خارج در طرح تولید فراورده های گوشتی به مبلغ پنج میلیون یورو در استان همدان است که این سرمایه گذاری ضمن تشویق سایر ایرانیان مقیم خارج به ورود سرمایه های خود به کشور، با ورود ماشین آلات و تولید محصولات جدید می تواند باعثبرانگیختن رقابت در شرکت های داخلی مشابه از طریق افزایش کارایی و بهره وری گردد.

معاون وزیر اقتصادی در ادامه اظهار داشت: طرح های تولید ریل آسانسور و طرح تولید الیاف استیپل که توسط شرکت های اروپایی در استان های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد، ضمن تامین نیازهای داخلی، انتقال دانش فنی، جایگزینی واردات و صرفه جویی ارزی باعثتوسعه صادرات نیز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اجرای طرح های سرمایه گذاری خارجی مذکور باعثافزایش در آمد مالیاتی دولت، بهبود توزیع درآمد، انتقال تکنولوژی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات و کاهش واردات و بهبود کیفیت محصولات داخلی می شود.

در این جلسه مصوبات دیگر در خصوص انتقال حق دانش فنی(لیسانس) سرمایه گذاری خارجی و اصلاح مجوزهای سرمایه گذاری خارجی نیز به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید.

لازم به ذکر است اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی شامل معاون وزیر امور خارجه، معاون معاونت راهبردی رییس جمهور، معاون بانک مرکزی و روسای اتاقهای بازرگانی و تعاون می باشند و حسب مورد از دستگاههای ذیربط برای نشست در هیات برای رسیدگی به طرحهای بخشی دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار