|
|
کدخبر: ۱۷۲۵۶۶

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با افزایش ۳۴ سنتی به ۱۰۷.۴ دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با ۴ دلار افزایش در برابر ۱۳۱۲ دلار معامله شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، بازار جهانی نفت و طلا در معاملات امروز، چهارشنبه شاهد افزایش قیمت بود.

هر بشکه نفت سبک آمریکا در این روز با ۹۶ سنت افزایش قیمت مواجه شد و در برابر ۱۰۰.۴۶ دلار معامله شد. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با ۳۴ سنت افزایش به ۱۰۷.۴ دلار در هر بشکه رسید.

طی هفته های اخیر تنش ها در اوکراین بر بازار نفت و طلا سایه افکنده است. در سال های گذشته فصل بهار فصل کاهش قیمت نفت بود و به دلیل آغاز فصل تعمیر پالایشگاه ها تقاضا برای نفت کم می شد و در نتیجه قیمت نفت برنت به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه می رسید.

نگرانی ها از تاثیر تنش غرب و روسیه در مورد اوکراین بر عرضه جهانی نفت و گاز یک عامل رشد قیمت نفت طی هفته های اخیر بوده است.

بازار جهانی طلا نیز شاهد رشد قیمت طی روزهای اخیر بوده به طوری که در سه روز گذشته ۲۸ دلار قیمت طلا افزایش یافته است.

امروز در معاملات آنلاین نیویورک هر اونس طلا در برابر ۱۳۱۲ دلار معامله شد. این رقم نسبت به روز گذشته افزایش ۴ دلاری داشته است. قیمت طلا در یک ماه گذشته ۱۴ درصد رشد داشته اما نسبت به یک سال گذشته ۱۴۰ دلار کاهش داشته است.

در حالی که تنش ها در اوکراین می تواند رشد قیمت طلا را سبب شود روند رو به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا می تواند افت قیمت فلز زرد را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام / /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار