|
|
کدخبر: ۱۷۲۶۲۵

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز با اشاره به آغاز مذاکرات ایران با چهار کشور عضو اتحادیه اروپا برای صادرات گاز، از ترکیه به عنوان یکی از مسیرهای صدور گاز به قاره سبز یاد کرد و گفت: صادرات گاز به عراق امسال آغاز می شود.

عزیز الله رمضانی در گفتگو با مهر در مورد مهمترین سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای صادرات گاز به کشورهای اروپایی گفت: در حال حاضر سیاست صادرات گاز به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی در دستور کار ایران قرار دارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه در حال حاضر مذاکرات به ۳ تا ۴ کشور عضو اتحادیه اروپا برای صادرات گاز آغاز شده است، تصریح کرد: کشورهای اروپایی به دنبال متنوع سازی منابع تامین گازی خود هستند و یکی از گزینه های آنها برای واردات گاز ایران است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران در پاسخ به سوال مهر که از کدام مسیر برای صادرات گاز ایران به اروپا استفاده می کنید، اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ مسیر متنوع شامل ترکیه، برخی از کشورهای همجوار و حوزه دریای مدیترانه برای صادرات گاز به کشورهای اروپایی روی میز مطلاعات قرار دارد.

رمضانی با یادآوری اینکه هر یک از این مسیرها مراحل مطالعاتی خود را به منظور صادرات گاز به اروپا پشت سر می گذارد، بیان کرد: قطعا یکی از این مسیرها ترکیه خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری سالانه ۴ میلیارد دلاری برای توسعه صنعت گاز تاکید کرد: قطعا با توسعه کمی و کیفی شبکه انتقال، تولید و توزیع، امکان صادرات پایدار گاز به کشورهای مختلف از جمله اروپایی ها فراهم می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران همچنین در خصوص آخرین وضعیت صادرات گاز به عراق توضیح داد: هم اکنون ساخت خطوط لوله و تاسیسات برای صادرات گاز در حال انجام بوده و پیش بینی می شود امسال حدود ۷ میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر شود.

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران سال گذشته ۹میلیارد متر مکعب گاز طبیعی صادر کرده است، خاطر نشان کرد: همچنین میزان واردات گاز سال گذشته حدود ۶ میلیارد متر مکعب بوده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار