|
|
کدخبر: ۱۷۳۲۲۶

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از پیگیری تامین فاینانس ۸ پروژه ریلی به طول ۱۰ هزار کیلومتر خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارشخبرگزاری تسنیمبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با اشاره به اینکه ۸ پروژه ریلی در حال انجام مقدمات لازم برای سرمایه گذاری است اعلام کرد: طول این خطوط بیش از ۱۰ هزار کیلومتر است که تحولی در حوزه ریلی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به تکمیل ۸۰ کیلومتر خط ریلی گرگان به اینچه برون ابراز امیدواری کرد پاییز امسال این خط ریلی با توجه به ترانزیت قابل توجه در این مسیر به ویژه انتقال غلات قزاقستان عملیاتی شود.

آخوندی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی راه آهن گرگان – اینچه برون انتقال بار ترانزیت کشورهای آسیای مرکزی به آبهای آزاد در جنوب ایران است.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه های این وزارتخانه در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در حوزه راهداری مجلس ۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص داده است که در نظر داریم اقدامات موثری برای نگهداری از راههای کشور که ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش آنها است، انجام دهیم.

آخوندی تاکید کرد: همچنین امسال در نظر داریم ۳ هزار کیلومتر راه روستایی را در سطح کشور احداثو آسفالت کنیم و پروژه های راهسازی در حال انجام نیز ادامه می یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری برای تکمیل پروژه های طرح مسکن مهر نیز گفت: تا پایان سال ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به بهره برداری می رسد و امید است قسمت عمده مسکن مهر در حال ساخت تا پایان سال ۹۳ تکمیل شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار